درگیری 23 کانون شیوع آنقلوآنزای فوق حاد طیور در خراسان جنوبی

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی به نقل از ایسنا، سید بهمن نقیبی، معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به درگیری 23 کانون شیوع آنقلوآنزای فوق حاد طیور در خراسان جنوبی، اظهار کرد: در آخرین بررسی‌ها، یک مورد مثبت آلودگی به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در واحد مرغ گوشتی در دشت بجد بیرجند در در یک کیلومتری واحدهای قبلی درگیر گزارش شد که انتظار می‌رفت این اتفاق افتد.

وی افزود: شرایط خراسان جنوبی نسبت به دو تا سه هفته اخیر بهتر است.

درگیری 23 کانون شیوع آنقلوآنزای فوق حاد طیور در خراسان جنوبی

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: شرایط کاملا رو به بهبود است و امیدواریم با تلاش همکاران و با تعامل ارزشمندی که تمام دستگاه‌های اجرایی در خراسان جنوبی داشتند، بتوانیم این مورد را در اسرع وقت مدیریت کنیم.

وی اضافه کرد: امیدواریم در مصاحبه‌های بعدی خبر خوش مهار بیماری را به مردم دهیم.

نقیبی ادامه داد: پیش بینی بر این است که طی روزهای آینده شرایط خراسان جنوبی مانند باقی کشور از لحاظ آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان شرایط مناسب تری شود.

شرایط استان خراسان جنوبی رو به بهبود است

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور خاطرنشان کرد: در واقع از همان روز اول که مصاحبه‌ای صورت گرفت، گفتیم که پنهان کاری یک مرغدار آن منطقه را به آتش کشیده و آن چه دیدیم تبعات همان پنهان کاری است که ویروس را گسترش داد.

وی یادآور شد: طبق آخرین اماری که تا دیروز داشتیم در خراسان جنوبی ۲۱ کانون صنعتی، یک مورد حیات وحش و یک مورد واحد طیور درگیر شده است.

نقیبی افزود: علت اولیه گسترش بیماری، ورود ویروس توسط پرندگان وحش بوده که ویروس را منتقل کردند و پس از آن به دلیل پنهان کاری مرغدار میزان زیادی از ویروس در محیط پراکنده شده است و واحدها یکی پس از درگیری مبتلا شدند.

نحوه سرایت بیماری کریزای عفونی به پرندگان چیست؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی، تحقیقات دانشمندان در زمینه بیماری‌های پرندگان و علائم ابتلا به آنها در طیور نشان می‌دهد این بیماری خطرناک از دو راه اصلی یعنی آب آشامیدنی و هوا به طیور منتقل می‌شود.

در حقیقت ارگانیسم در آبی که مواد ضدعفونی کننده نداشته باشد چندین ساعت زنده می ماند.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments