درگیری 18 واحد تولیدی طیور خراسان جنوبی با آنفلوآنزای فوق حاد طیور

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی به نقل از ایسنا، سید بهمن نقیبی، معاون بهداشتی و پیشگیری دامپزشکی کل کشور با اشاره به درگیری 18 واحد تولیدی طیور خراسان جنوبی با آنفلوآنزای فوق حاد طیور، اظهار کرد: ۹واحد تخم گذار تجاری، یک واحد مادر گوشتی و پنج واحد واحد پرورش گوشت مرغ درگیر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شدند.

وی افزود: یک واحد پرورش بوقلمون، یک واحد پرورش شتر مرغ ویک قطعه پرنده حیات وحش که در خانه نگه داری شده بود نیز به این ویروس آلوده شده اند.

درگیری 18 واحد تولیدی طیور خراسان جنوبی با آنفلوآنزای فوق حاد طیور

معاون بهداشتی و پیشگیری دامپزشکی کل کشور تصریح کرد: در ۴۸ ساعت گذشته هیچ گونه تلفات طیور و پرندگان حیات وحش در خراسان جنوبی نداشتیم و آنفلوانزای منتشر شده در واحدهای صنعتی خراسان جنوبی نمونه H ۵ N ۸ است که در سال‌های گذشته نیز به دفعات در سایر واحدهای صنعتی مرغداری کشور گزارش شده است.

وی یادآور شد: ویروس‌هایی که جز خانواده H محسوب می‌شوند به صورت بالقوه قابلیت انتقال به انسان را دارند، اما خوشبختانه طی سالیان اخیر موردی از انتقال بیماری فوق حاد پرندگان در انسان گزارش نشده است.

کاهش احتمال ابتلای جوجه‌ها به عفونت کیسه زرد چگونه است؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی، رعایت نکات زیر می‌تواند نقش به سزایی در کاهش احتمال ابتلای جوجه‌ها به بیماری عفونت کیسه زرد داشته باشد:

  • افزایش دمای سالن جهت کمک به پرنده برای مقاومت در برابر عفونت و جلوگیری از ازدحام
  • انجام آزمایش در آزمایشگاه جهت مشخص نمودن عامل بیماری و تعیین داروی مؤثر
  • درمان از طریق آب آشامیدنی مخلوط با ویتامین و آنتی بیوتیک
  • حذف جوجه های غیر طبیعی
  • بررسی دقیق جهت مشخص نمودن گله مادر یا هچری بعنوان عامل بیماری

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments