دام‌های بی‌هویت عشایر مصداق کالای قاچاق محسوب می‌شوند

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، سیدضیاء موسوی نیا، مدیر اداره کل امور عشایر استان لرستان با بیان اینکه دام‌های بی‌هویت عشایر مصداق کالای قاچاق محسوب می‌شوند، اظهار کرد: باتوجه به شرایط کنونی کشور و اهمیت توجه هرچه بیشتربه قشر عشایر، همه مامسئول هستیم تا با کمک همدیگر بحران ها را پشت سر قرار دهیم و نسبت به انجام اقدامات شایسته برای این قشر کوشش کنیم.

وی افزود: براساس شیوه نامه ای که در دی ماه ۹۷، توسط ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در هیات دولت تصویب و اواخر سال گذشته جهت اجرا به وزارت جهادکشاورزی و سازمان امور عشایر ایران ابلاغ شد، می بایست عمل کنیم.

دام‌های بی‌هویت عشایر مصداق کالای قاچاق محسوب می‌شوند

مدیر اداره کل امور عشایر استان لرستان تصریح کرد: طبق این شیوه نامه چنانچه دام های عشایر هویت دار نشوند، مصداق کالای قاچاق محسوب خواهند شد و عشایر در خصوص نهاده های دامی و تردد دچار مشکل می شوند.

موسوی نیا اضافه کرد: در راستای اجرای سیاست وزارت جهاد کشاورزی، مبارزه با قاچاق کالا و ارز، همچنین رصد و پایش تمام بهره برداران عشایر طرح پلاک‌کوبی و هویت‌گذاری دام عشایر استان از طریق مجموعه اتحادیه و شرکت تعاونی عشایری در تمامی شهرستان‌های استان درحال  انجام است.

وی ادامه داد: براساس آمار امور عشایر لرستان تاکنون ۸۵ هزار دام عشایر لرستان پلاک کوبی شده است و این طرح همچنان در استان ادامه دارد، این در حالی است که در پی قاچاق دام زنده از کشور، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، شیوه نامه‌ای را با کمک کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی کشور تنظیم کرد که در دی ماه ۹۷ توسط دولت تصویب و اواخر سال گذشته ابلاغ شد.

هرگونه خرید و فروش دام بدون هویت، ممنوع است

مدیر اداره کل امور عشایر استان لرستان خاطرنشان کرد: براساس این شیوه نامه هرگونه خرید و فروش، حمل و نگهداری دام سبک و سنگین بدون پلاک و هویت گذاری، ممنوع و کالای قاچاق محسوب می‌شود.

موسوی نیا افزود: بر اساس این شیوه نامه چهار ماده ای، چنانچه دام‌های کشور بعد از یک مدت مشخص، هویت دار نشوند، مصداق کالای قاچاق محسوب می‌شوند.

وی یادآور شد: مهلتی که برای پلاک گذاری و هویت دار کردن دام‌های سنگین تعیین شده شش ماه و برای دام‌های سبک یکسال از زمان تصویب شیوه نامه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

درمان و پیشگیری از بیماری کلی برسلوز

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، نتیجه تحقیقات دانشمندان علوم دامپزشکی در حوزه درمان بیماری کلی باسیلوز نشان می‌دهد، در مواردی از بیماری های طیور که عامل بیماری زا باکتری باشد، می توان برای درمان از انواع آنتی بیوتیک های مربوطه، طبق نظر پزشک استفاده کرد.

بر این اساس بهترین پیشگیری برای جلوگیری از ابتلای طیور به این بیماری خطرناک، ضدعفونی مداوم محیط است.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments