حمایت ویژه دولت از سرمایه‌گذاران حوزه نهاده‌‌های دام و طیور

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، احمدعلی کیخا، معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به حمایت ویژه دولت از سرمایه‌گذاران حوزه نهاده‌‌های دام و طیور، اظهار کرد: تامین ارز نهاده‌های دامی در سه ماه تابستان به صورت مقطعی با مشکلاتی رو به رو بود که موجب شوک به بازار محصولات پروتنئینی و افزایش قیمت محصولات از جمله گوشت مرغ و تخم مرغ شد که هم اکنون این مشکل رفع شده است.

وی افزود: ارز مورد نیاز نهاده‌های دامی باید در طول سال و مستمر از طرف بانک مرکزی تامین شود تا عواقب آن به صورت افزایش قیمت، دیگر مایحتاج مردم را تحت تاثیر قرار ندهد.

حمایت ویژه دولت از سرمایه‌گذاران حوزه نهاده‌‌های دام و طیور

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: طبق آخرین مصوبه وزارتخانه، علاقمندانی که در بخش تامین نهادهای دامی اقدام به سرمایه گذاری کنند، مورد حمایت ویژه دولت قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: ارائه زمین رایگان به وسعت و زمان نامحدود و همچنین اخذ مجوزهای ۱۵ روزه برای سرمایه داران بخش نهاده‌های دامی در نظر گرفته تا در شرایط تحریم کمترین وابستگی به خارج از کشور داشته باشیم.

کیخا اضافه کرد: دولت و مجلس برای محصولاتی که امکان صادرات و فروش آن در خارج از کشور نیز وجود دارد، همین تسهیلات و شرایط را فراهم خواهد کرد.

ارائه تسهیلات از سوی دولت و مجلس

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: با توجه به تامین نهاده ها در دو ماه اخیر، با افزایش جوجه ریزی در واحدهای مختلف کشور مختلف روبرو هستیم.

کیخا افزود: بنابراین وضعیت جوجه ریزی نشان می‌دهد که در ماه‌های آتی  با مشکل افزایش قیمت گوشت مرغ روبرو نخواهیم شد.

بیماری سالمونلوز در طیور چیست؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی، سالمونلز نیز یکی از بیماری های شایع در میان طیور است که هرساله آسیب اقتصادی قابل توجهی به فعالان صنعت پرورش دام و طیور وارد می‌کند.

در حقیقت این بیماری خطرناک در اثر آلودگی به باکتری سالمونلا در طیور ایجاد می شود.

سالمونلوز خطرناک ترین بیماری مشترک بین انسان و طیور است و می تواند از پرنده به تخم و در نتیجه انسان و یا نسل بعد منتقل شود.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments