تولید سالانه 10 هزار قطعه جوجه در شهرستان ورامین

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، محسن بنائیان، مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان ورامین با اشاره به تولید سالانه 10 هزار قطعه جوجه در شهرستان ورامین، اظهار کرد: در حال حاضر ۵ واحد پرورش شترمرغ با دارا بودن ۲ هزار و ۷۷۰ قطعه شتر مرغ  فعالیت می‌کنند که این واحدها سالانه ۱۰ هزار قطعه جوجه تولید و روانه بازار می‌کنند.

وی افزود: اغلب واحدهای پرورش شترمرغ فعال در شهرستان ورامین مختص پرورش جوجه می باشند.

تولید سالانه 10 هزار قطعه جوجه در شهرستان ورامین

بنائیان اضافه کرد: ولی سالانه این واحدها۳۰ درصد از گوشت شترمرغ به میزان ۱۰ تن را روانه بازار مصرف می‌کنند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان ورامین خاطرنشان کرد: شهرستان ورامین از اقلیمی گرم و خشک برخوردار است و این اقلیم و ویژگی‌های جغرافیایی، محیط مناسبی برای پرورش شترمرغ محسوب می‌شود.

بنائیان ادامه داد: زیرا اقلیم خشک و وجود مناطق بیابانی و نیمه بیابانی بهترین مکان برای پرورش این حیوان است.

وی اضافه کرد: تولیدمثل بالا، رشد سریع و عمر طولانی و استفاده از تمامی بخش‌های این حیوان باعث شده تا پرورش شترمرغ به یکی از فعالیت‌های پربازده تبدیل شود.

پیشگامی ورامین در تولید طیور

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان ورامین گفت: این شهرستان در حوزه پرورش طیور، یکی از مناطق پیشگام در استان تهران بوده و از ۱۸ واحد تخم‌گذار و ۵۱ واحد گوشتی برخوردار است که این واحدها با برخورداری از ۸۰۰ هزار قطعه مرغ تخم‌گذار و ۳۵۰ هزار قطعه مرغ گوشتی، سالانه۱۶ هزار تن تخم‌مرغ و ۴ هزار تن گوشت سفید تولید می‌کنند.

وی افزود: سه واحد پرورش بوقلمون با برخورداری از ۵ هزار و ۵۰۰ قطعه بوقلمون مولد ، سالانه ۵۵۰ هزار قطعه جوجه و ۵ واحد پرورش شترمرغ با برخورداری از ۲ هزار و ۷۷۰ قطعه شترمرغ، سالانه ۱۰ هزار جوجه تولید می‌کنند.

بنائیان تصریح کرد: ورامین با تولید سالانه ۴۳ میلیون جوجه اردک، ۸۰ درصد از جوجه اردک مورد نیاز کشور را تولید می‌کند که این جوجه‌ها علاوه بر استان‌های خوزستان، گیلان و مازندران، به کشور عراق نیز صادر می‌شود.

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، شهرستان ورامین یکی از شهرستان‌های تابعه استان تهران بوده و مرکز آن شهر ورامین می‌باشد که در ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر تهران واقع شده‌است.

ورامین از دیرباز یکی از قطب‌های تولید جوجه یکروزه در کشور بوده و همواره تعداد قابل توجهی از حجم جوجه یک روزه مورد نیاز فعالان صنعت پرورش دام و طیور از این شهرستان استان تهران تامین می‌شده است.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments