تولید روزانه 350 تن تخم مرغ در استان خراسان رضوی

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، محمدمهدی یعقوب زاده، مدیر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی با اشاره به تولید روزانه 350 تن تخم مرغ در استان خراسان رضوی، اظهار کرد: طبق هماهنگی انجام شده با اتحادیه مرغ تخمگذار استان، تخم مرغ به قیمت هر کیلوگرم ۱۴۵ هزار ریال و با تعیین محل عرضه از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی افزود: روزانه ۳۵۰ تن تخم مرغ در واحدهای تولیدی این استان تولید می‌شود.

تولید روزانه 350 تن تخم مرغ در استان خراسان رضوی

مدیر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی تصریح کرد: ۲۰۰ تن از تولید روزانه تخم مرغ در این استان به صورت مصرف داخلی، استفاده می شود.

وی اضافه کرد: ۱۵۰ تن از این میزان به سایر استانهای کشور ارسال می‌شود.

یعقوب زاده ادامه داد: این استان مشکلی در زمینه تامین و تولید تخم مرغ ندارد و به هیچ وجه دچار کسری در این بخش نیستیم.

در زمینه تامین و تولید تخم‌مرغ دچار مشکل نیستیم

مدیر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: طبق اعلام وزارت جهاد کشاورزی، دان و نهاده مورد نیاز مرغداران به صورت ۱۰۰ درصد از ابتدای آذر ماه تامین می‌شود.

وی افزود: به این ترتیب عرضه تخم مرغ تولیدی در این بخش باید به نرخ مصوب انجام شود و خارج از این نرخ تخلف محسوب می شود زیرا دولت نهاده را به قیمت یارانه‌ای و حمایتی به مرغداران عرضه می‌کند.

وی یادآور شد: دو هزار و ۹۲۰ واحد مرغ تخمگذار با ظرفیت تولید ۱۰ میلیون و ۴۹۹ هزار و ۷۳۸ قطعه و ۶ واحد جوجه‌کشی با ظرفیت پنج میلیون و ۲۸۶ هزار قطعه در هر دوره در خراسان رضوی فعالیت دارند.

چه اقداماتی برای گله‌های مشکوک به بیماری یون باید انجام داد؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، تحقیقات تخصصی در بستر علوم دامپزشکی مرتبط با این بیماری نشان می‌دهد، فارم‌هایی که در ریسک پائین عفونت هستند نیز باید به صورت ویژه تحت مراقبت و پیگری باشند.

در حقیقت دام‌هایی که احتمال ابتلای آنها به بیماری یون نسبت به سایرین کمتر هست نیز باید تحت پوشش برنامه های پیشگیری و کنترلی باشند تا آسیب اقتصادی ناشی از بروز این بیماری در گله به کمترین میزان خود برسد.

دامدارانی که مایل‌اند جایگاه مناسب و مطلوبی در بازار داشته باشند و حیوانات باارزش تولید کنند باید تست گله آنها منفی شود و تحت پوشش برنامه های مدون باشند.

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments