تولیدکنندگان با آرامش خاطر فعالیت‌های تولیدی خود را ادامه دهند

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی به نقل از ایسنا، رهام رحمانی، مدیرکل پشتیبانی امور دام استان فارس با بیان اینکه تولیدکنندگان با آرامش خاطر فعالیت‌های تولیدی خود را ادامه دهند، اظهار کرد: خرید گوشت گوساله از دامداران استان فارس به صورت پنج تکه و به قیمت هر کیلوگرم ۸۲ هزارو پانصد تومان در حال انجام است.

وی افزود: اداره کل پشتیبانی امور دام بر اساس مجوز کارگروه تنظیم بازار کشور و دستورالعمل‌های شرکت برای حمایت از تولیدکنندگان استان، اقدام به خرید گوشت گوساله از تولیدکنندگان کرده است.

تولیدکنندگان با آرامش خاطر فعالیت‌های تولیدی خود را ادامه دهند

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان فارس تصریح کرد: اولویت خرید نیز از تولیدکنندگان و تشکل‌هایی همچون تعاونی‌ها، اتحادیه‌ها و زنجیره‌های بخش تولید است.

وی اضافه کرد: مرغداران، تعاونی‌ها، اتحادیه‌ها و زنجیره‌های فعال در زیربخش طیور می‌توانند در صورت تمایل، به اداره کل پشتیبانی امور دام استان مراجعه کرده و با اخذ قرارداد، مرغ تولیدی خود را از قرار هر کیلوگرم ۱۸ هزار و هفتصد تومان برای خط یک و ۱۹ هزارو پانصد تومان خط دو تحویل شرکت پشتیبانی امور دام دهند.

رحمانی ادامه داد: در حال حاضر محدودیتی برای عقد قرارداد و خرید گوشت قرمز و مرغ منجمد وجود ندارد.

محدودیتی برای خرید مرغ منجمد وجود ندارد

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان فارس خاطرنشان کرد: امسال ۵۶۱۱ تن مرغ منجمد و ۳۹۰ تن گوشت گوساله مازاد بر مصرف، از تولیدکنندگان در سطح استان خریداری شده است.

رحمانی یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون، حدود ۱۶۵ هزار تن نهاده‌های دامی(۴۱ هزار تن ذرت، ۶۶ هزار تن کنجاله سویا و بیش از ۵۸ هزار تن جو) مستقیماً از طریق این اداره کل  بین تولیدکنندگان حوزه دام و طیور در سطح استان توزیع شده است.

وی افزود: با توجه به روند مناسب ارسال نهاده از بنادر و ذخیره سازی این نهاده‌ها در انبارهای استان و ادامه برنامه خرید مازاد بر مصرف توسط این اداره کل در ماه‌های پایانی سال، تولیدکنندگان با آرامش خاطر فعالیت‌های تولیدی خود را ادامه دهند.

عفونت کیسه زرد در جوجه چیست؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی، تحقیقات نشان می‌دهد عفونت کیسه زرده یکی از عوامل اصلی مرگ و میر اولیه در جوجه ها محسوب می‌شود.

در حقیقت جوجه های مبتلا معمولا در ابتدا طبیعی هستند اما هیچگونه رشدی ندارند و اغلب ظرف 24 تا 72 ساعت پس از ورود به سالن میمیرند، دارای شکمی متورم ،ناف خیس ،کثیف و دارای بوی بسیار بد هستند که به خوبی قابل تشخیص می باشد.

در کالبدگشایی مقادیر فراوان مایع به رنگ غیر طبیعی و اغلب قهوه ای در شکم دیده می شود و ممکن است عفونت ،تمام حفره شکم را دربرگیرد.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments