توزیع 85 هزار تن نهاده دامی در استان لرستان

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی به نقل از بازار، محمدعلی جعفرپور با اشاره به توزیع 85 هزار تن نهاده دامی در لرستان اظهار کرد: نهاده‌های مورد نیاز برای پرورش دام و طیور از سمت بازارگاه تامین می‌شود.

وی افزود: عرضه کنجاله سویای مورد نیاز برای پرورش دهندگان دام و طیور از ابتدای سال به وسیله سامانه بازارگاه انجام شده است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان تصریح کرد: در نیمه ابتدایی سال جاری، 28 هزارتن کنجاله سویا عرضه شده است.

توزیع 57 هزارتن ذرت از طریق بازارگاه

جعفرپور با اشاره به توزیع 85 هزار تن نهاده دامی در استان لرستان، اضافه کرد: همچنین در نیمه اول سال جاری بیش از 57 هزارتن ذرت مورد نیاز از طریق بازارگاه توزیع شده است.

وی ادامه داد: اطلاعات مورد نیاز واحدهای فعال در صنعت دام و طیور کشور در دوسامانه GIS دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران به صورت سیستمی ثبت شده و سهمیه مورد نیاز نهاده‌های دامی برای هر واحد پرورش دهنده در نظر گرفته شده است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان با اشاره نقش نداشتن سازمان تعاون روستایی در فرایند توزیع نهاده‌های دامی، خاطرنشان کرد: سهمیه نهاده‌های دامی هر استان بر اساس نیاز از سوی وزارتخانه تعیین شده است.

جعفرپور افزود: سازمان جهاد کشاورزی بر اساس شاخص های ارائه شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی، نهاده‌های دامی تامین شده را در میان شهرستان‌های استان توزیع می‌کند.

ظرفیت تولید بر اساس نهاده تعریف می‌شود

وی یادآور شد: ظرفیت تولید هر واحد تولیدی فعال در صنعت پرورش دام و طیور کشور بر اساس نهاده‌های دامی تامین شده تعریف می‌شود.

جعفرپور در پایان اعلام کرد: تا کنون بیش از 85 هزار تن ذرت و کنجاله سویا به دست متقاضیان نهاده‌های دامی در استان لرستان رسیده است.

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، در حال حاضر بیش از  ۶۳۰ واحد تولید طیور در سطح استان لرستان بر اساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی فعال است و ظرفیت تولید آنها به بیش از 13 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در دوره فعال می‌رسد.

میانگین تولید جوجه گوشتی در واحدهای این استان، ماهیانه بیش از دو میلیون و 500 هزار قطعه است و هر ماه بیش از پنج هزار تن گوشت مرغ در این استان تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments