توزیع 6 میلیون و 136 هزار واکسن آنفلوآنزای فوق حاد طیور در البرز

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی به نقل از ایسنا، غلامرضا توکلی، مدیر اداره کل دامپزشکی استان البرز با اشاره به توزیع 6 میلیون و 136 هزار واکسن آنفلوآنزای فوق حاد طیور در البرز، اظهار کرد: طرح واکسیناسیون دام در سال جاری اجرا شده است.

وی افزود: تا پایان آذر ماه در مجموع دو میلیون و ۳۸۸ هزار و ۵۰۰ نوبت واکسیناسیون بر علیه بیماری‌های واگیر دامی در استان انجام شده است.

توزیع 6 میلیون و 136 هزار واکسن آنفلوآنزای فوق حاد طیور در البرز

مدیر اداره کل دامپزشکی استان البرز تصریح کرد: علاوه بر این، ۱۷۱ هزار نوبت رأس واکسیناسیون نیز بر علیه بیماری‌های مشترک انسان و دام انجام شده است.

توکلی اضافه کرد: طی این مدت ۱۴۳ هزار نوبت رأس تست سل بروسلوز و مشمشه صورت گرفته است.

وی ادامه داد: طی این مدت حدود شش میلیون و ۱۳۶ هزار دز واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به سه میلیون و ۶۸ قطعه طیور در استان در دو مرحله تزریق شده است.

علت ابتلای طیور به بیماری زخم کف پا چیست؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی، یکی از مهم ترین علل لنگی پای جوجه‌ها، عدم تغذیه مناسب مرغ یا پرنده مولد است.

کمبود ویتامین دی در پرنده مولد باعث نرمی استخوان جوجه ها و لنگی پای آن ها می شود؛ افزایش تراکم جوجه ها در محیط نگه داری باعث می شود نتوانند بخوبی حرکت کنند در نتیجه ضعف پاها و مشکلات حرکتی ایجاد می شود؛ تغذیه نامناسب جوجه ها و یا افزایش وزن ناگهانی آنها هم می‌تواند باعث لنگی پای جوجه شود.

علت بیماری زخم کف پای مرغ کیفیت پایین محیط نگهداری است.

در مرغ‌هایی که در محیط‌هایی با بستر سخت و یا ناهموار زندگی می‌کنند ممکن است زخم هایی در کف پا ایجاد شود.

این زخم ها در ابتدا سطحی است اما اگر تشخیص داده نشود و درمان نگردد به مرور عمیق تر شده و عفونت می‌کند تا جایی که باعث می‌شود پرنده تمایلی برای راه رفتن نداشته باشد و افسرده و بی‌اشتها شود.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments