توزیع گسترده نهاده‌های دام و طیور در سامانه بازارگاه

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، محمدعلی کمالی، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور با اشاره به توزیع گسترده نهاده‌های دام و طیور در سامانه بازارگاه، اظهار کرد: طی هفته های اخیر با افزایش توزیع نهاده ها در سامانه بازارگاه قیمت نهاده ها در بازار آزاد نیز روند کاهشی به خود گرفته است.

وی افزود: در حالی که طی ماه های اخیر در بازار آزاد نرخ هر کیلوگرم کنجاله سویا بین ۱۵ هزار تا ۱۷ هزارتومان و ذرت بین چهار هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزارتومان به فروش می رسید، اکنون با توزیع گسترده نهاده در سامانه بازارگاه نرخ هر کیلوگرم کنجاله سویا در بازار آزاد بین ۱۰ هزار تا ۱۳ هزارتومان و ذرت بین سه هزارو ۵۰۰ تا سه هزارو ۹۰۰ تومان رسیده که روند کاهشی را نسبت به هفته های گذشته نشان میدهد.

توزیع گسترده نهاده‌های دام و طیور در سامانه بازارگاه

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور تصریح کرد: طبق مصوبه اخیر ستاد تنظیم بازار در آذرماه، نرخ هر کیلوگرم ذرت و جو در مبادی ورودی یک هزار و ۷۰۰ تومان، دانه سویا سه هزار ۱۰۰ تومان و کنجاله سویا سه هزار و ۲۰۰ تومان تعیین شده است.

کمالی اضافه کرد: علت روند کاهشی قیمت گوشت مرغ  توزیع مناسب نهاده های طیور در سامانه بازارگاه است.

وی ادامه داد: با توزیع گسترده نهاده های طیور در سامانه بازارگاه طی دو تا سه هفته اخیر، قیمت مرغ زنده و گوشت مرغ در بازار روند کاهشی به خود گرفته  و بازار در حال به تعادل رسیدن است.

قیمت مرغ زنده و گوشت مرغ در حال افزایش است

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی خاطرنشان کرد: طبق آمار اواخر هفته گذشته متوسط کشوری قیمت جوجه یکروزه به دو هزار و ۷۴۷ تومان رسید که نسبت به اواسط هفته قبل ۵۰۰ تومان کاهش داشته،  مرغ زنده با ۳۸۸ تومان کاهش به ۱۴ هزارو ۶۳۹ تومان و مرغ کشتار با ۳۴۰ تومان افت به ۲۰ هزارو ۵۲۲ تومان رسید.

وی افزود: طبق بررسی های میدانی قیمت هر کیلوگرم  مرغ زنده ۱۴ هزارو ۴۰۰ تومان و گوشت مرغ در بازار بین ۲۰ هزارو ۴۰۰ تومان تا ۲۲ هزارتومان به فروش می رسد.

کمالی یادآور شد: اکنون شرکت پشتیبانی امور دام برای متعادل نگه داشتن بازار گوشت مرغ همچنان در حال توزیع گوشت مرغ گرم و مرغ منجمد است.

اهمیت سلنیم در زایمان گوسفند چیست؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، تحقیقات استاندارد در علوم دامپزشکی نشان می‌دهد سلنیم و ویتامین E مواد مغذی بحرانی در اواخر آبستنی در گونه دامی گوسفند است و سالانه تعداد زیادی از گوسفندان در هنگام آبستنی به این مواد نیاز پیدا می‌کنند.

در حقیقت سطوح پایین سلنیم موجب عملکرد تولید مثلی ضعیف و جفت ماندگی در گوسفند می‌شود و هرساله گزارشات زیادی در خصوص کمبود سلنیم در بدن گوسفند و زایش نامناسب به دلیل وجود این ماده ارائه می‌شود.

بر این اساس سلنیم از طریق جفت به جنین ها  منتقل می شود و مکمل سازی سلنیم طی اواخر آبستنی به پیشگیری از بیماری ماهیچه سفید در بره ها کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

 

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments