توزیع رایگان جوجه یکروزه برای زنان پرورش‌دهنده طیور

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، بهزاد شهرکی، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان با اشاره به توزیع رایگان جوجه یکروزه برای زنان پرورش‌دهنده طیور ، اظهار کرد: به منظور توسعه پرورش مرغ بومی و ایجاد درآمد برای خانوار روستایی پرورش مرغ خزک با همکاری معاونت بهبود تولیدات دامی این سازمان در منطقه شمال استان در حال اجراست.

وی افزود: راه اندازی مرکز تکثیر و اصلاح نژاد مرغ بومی سیستان و بلوچستان نقش مهمی در اشتغالزایی و علمی کردن تولید و پرورش مرغ بومی داشته است.

توزیع رایگان جوجه یکروزه برای زنان پرورش‌دهنده طیور

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان تصریح کرد: این مرکز با گستره سه هزار متر مربع و دارا بودن سه سالن پرورش، نگهداری و تخم گذار ظرفیت خوبی برای تکثیر این مرغ بومی است که در صورت کمک به تامین اعتبارات برای انجام اقداماتی نظیر اصلاح نژادی آن می توان گام های ارزنده ای در این مسیر برداشت.

شهرکی اضافه کرد: توزیع رایگان جوجه، واکسیناسیون و همچنین اجرای دوره‌های آموزشی مورد نیاز در سنین مختلف رشد جوجه‌ها از خدمات ارائه شده به زنان روستایی منطقه سیستان برای پرورش مرغ محلی خزک است.

وی ادامه داد: زنان روستایی از محل فروش تخم مرغ تولیدی ماهانه بین یک تا ۲ میلیون تومان درآمد خالص عاید خانوار می کنند.

درآمد زنان روستایی از فروش تخم مرغ

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان خاطرنشان کرد: امسال نیز خرید یکسری تجهیزات مورد نیاز توسعه این طرح برای اعضای صندوق‌های اعتبارات خرد در سایر روستاها در دست اقدام است و خوشبختانه روستاهای محمدآباد هراتی و ژاله‌ای اقدام به پرورش این نژاد مرغ بومی کرده‌اند.

شهرکی افزود: به منظور حمایت از زنان روستا دستگاه جوجه کشی از محل اعتبارات واحد زنان روستایی این مدیریت خریداری و به صورت رایگان در روستاهای محمد آباد هراتی، ژاله‌ای و ارباب در اختیار زنان قرار گرفت.

وی یادآور شد: مقاومت به تغییرات آب و هوایی، بیماری های منطقه و همچنین کمبودات غذایی و خوراک از مهمترین ویژگی‌های بارز این نوع نژاد مرغ است.

بهترین زمان برای کرم‌کشی در میش چه زمانی است؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، تحقیقات دانشمندان متخصص در علوم دامپزشکی نشان می‌دهد بهترین زمان برای کرم کشی یا خوراندن داروهای ضد انگل داخلی برای گونه حیوانی میش، دوتا چهار هفته قبل از بره‌زایی است.

علت اصلی در نظر گرفتن این زمان برای خوراندن داروهای ضدانگل به میش ایت است که میش‌های آبستن و شیرده بتوانند کاهش مصونیت موقتی را تحمل کنند.

تغییرات هورمونی در بدن گونه دامی میش پیش از زایش، منجر به افزایش پیش از زایمانی تخم‌های کرم انگل میش می‌شود.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

2 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments