تا پایان سال هیچ مشکلی در تامین نهاده ها نخواهیم داشت

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، محمدرضا طلایی، مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با بیان اینکه تا پایان سال هیچ مشکلی در تامین نهاده ها نخواهیم داشت، اظهار کرد: با توجه به اینکه در این مدت ظرفیت های خوبی در بندر چابهار ایجاد شد که قول داده بودیم، درصدی از بارهای مورد نیاز منطقه شرق کشور از این بندر حمل و تامین شود که در حال انجام است.

وی افزود: امید است در ماه های آتی بتوانیم بار بیشتری را توسط این بندر تخلیه و حمل کنیم تا  ۱۰۰ درصد نیاز نهاده های استان های شرقی کشور تامین شود.

 تا پایان سال هیچ مشکلی در تامین نهاده ها نخواهیم داشت

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور تصریح کرد: اکنون بیش از ۶ کشتی در بندر امام خمینی (ره)، یک کشتی در بندر عباس و یک کشتی در بندر چابهار پهلو گرفته اند که تا سه روز آینده تخلیه می شوند.

وی اضافه کرد: کنون بیش از  ۱۰ کشتی نهاده های دام و طیور در آب است و نزدیک ۱۷ تا ۱۸ کشتی درحال بارگیری است که تا دی ماه و اوایل بهمن ماه وارد کشور می شوند و امید است طبق تعهدی که دادیم، نهاده مورد نیاز واحدهای تولیدی را تامین کنیم.

طلایی ادامه داد: در دو ماه گذشته ۱۰۰ درصد نهاده ها تامین شده است و با برنامه ریزی که کرده ایم تا پایان سال هیچ مشکلی در تامین نهاده ها نخواهیم داشت.

در دو ماه گذشته ۱۰۰ درصد نهاده ها تامین شده است

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور خاطرنشان کرد: با توجه به همکاری  وزارت صنعت و معدن و بانک مرکزی با ادامه این روند هیچ دغدعه ای در بحث تامین نهاده ها نخواهیم داشت.

وی افزود: شرکت پشتیبانی امور دام تاکنون دو میلیون تن نهاده مورد نیاز واحدهای تولیدی را در سامانه بازارگاه توزیع کرده است و تلاش داریم تا پایان سال ۳ میلیون تن نهاده دیگر به این سامانه تزریق کنیم.

طلایی یادآور شد: این شرکت ۱۰۰ درصد نهاده های مورد نیاز واحدهای تولیدی کشور را در قالب زنجیره و خارج از زنجیره تامین می کند زیرا تمامی نهاده های وارداتی وارد سامانه بازارگاه می شود.

انگل قزل‌قورت در گوسفند چیست؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، انگل‌هاى معدى-ریوى یا قزل‌قورت در گونه دامی گوسفند، از استرونژیلوس‌ها بوده و در حیوان سبب لاغری، ضعف، کم‌خونی، شکنندگى پشم، سرفه، ناراحتى‌هاى تنفسی، اسهال سیاه یا قهوه‌اى مى‌شود.

این انگل در مناطق پر باران بیشتر شایع است و هر ساله تعدادى از گوسفندان در اثر ابتلاء به این انگل از بین مى‌روند.

حیوان در اثر خوردن علوفهٔ مراتع آلوده به انگل‌ها آلوده مى‌شود؛ براى از بین بردن این انگل‌ها مى‌باید از داروهاى ضدانگلى استفاده شود.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments