به ازای هر کیلو و 900 گرم نهاده، یک کیلو گوشت مرغ تولید می‌شود

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، علیرضا حسابی نامقی، عضو هیات علمی مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی با بیان اینکه به ازای هر کیلو و 900 گرم نهاده، یک کیلو گوشت مرغ تولید می‌شود، اظهار کرد: با توجه به میزان تولید مرغ در کشور فرایند نشان می دهد که پنج میلیون و ۱۳۰ هزارتن خوراک مصرف می شود.

وی افزود: وزن فعلی مرغ تولیدی کشور اگر بین ۲.۱ تا ۲.۵ کیلوگرم محاسبه شود ضریب تبدیل دان آن برای تولید هر کیلوگرم مرغ ۱.۹ کیلوگرم است یعنی در ازای مصرف هر یک کیلو و ۹۰۰ گرم خوراک، یک کیلوگرم گوشت تولید می شود.

به ازای هر کیلو و 900 گرم نهاده، یک کیلو گوشت مرغ تولید می‌شود

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی تصریح کرد: اگر این مرغ را به مرغ سایز تبدیل کنیم ضریب تبدیل برای تولید یک کیلوگرم گوشت به ۱.۷ کیلوگرم خوراک می شود.

وی اضافه کرد: این بدین مفهوم است که وزن لاشه مرغ به حدود ۱.۴ تا ۱.۷ کیلو گرم برسد که مرغ سایز محسوب می شود.

نامقی ادامه داد: این بدان معناست که در تولید مرغ سایز اگر میزان خوراک مصرفی طیور ما از پنج میلیون و ۱۳۰ هزارتن به چهار میلیون و ۵۹۰ هزارتن برسد یعنی ۵۴۰ هزارتن از مصرف واردات نهاده های اولیه به کشور ما کاهش می یابد که رقم قابل توجهی است.

کاهش مصرف خوراک طیور با تولید مرغ سایز

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اگر قیمت جهانی خوراک برای هر کیلوگرم فقط نیم دلار باشد، حدود ۲۷۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی را نیز برای کشور به همراه دارد.

نامقی یادآور شد: فقط باید ظرفیت تولید جوجه یک روزه کشور ۱۵ درصد افزایش یابد که به راحتی امکان پذیر است.

وی افزود: با توجه به شرایط تحریم، مرغ آرین در بحث نیازهای غذایی نسبت به سویه های خارجی از انرژی و پروتئین کمتری برخوردار است بنابراین همین امر در کاهش مصرف سویا و ذرت وارداتی موثر است.

نشانه‌های کالبدگشایی بیماری آسپرژیلوس در طیور چیست؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی، ندول کوچک به رنگ سبز مایل به زرد ، همراه با توده های خز مانند در ریه ها ،برونش‌ها ،ناث ،احشاء و کیسه های هوایی ممکن است با یک لایه زرد ضخیم پوشیده شده باشد که جهت تشخیص قطعی بایستی از آزمایشگاه کمک گرفت.

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments