برگزاری مانور مقابله با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در بردسیر

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، ندا ثنایی، سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بردسیر با برگزاری مانور مقابله با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در بردسیر، اظهار کرد: با توجه به اینکه در فصل مهاجرت پرندگان مهاجر هستیم و همچنین به دلیل شیوع این بیماری در برخی استانهای کشور، برگزاری این مانور ضروری بود.

وی افزود: در این مانور طبق سناریوی از پیش تعیین شده با شبیه سازی کانون آلوده بیماری آنفلوآنزای حاد پرندگان در روستا و سپس مرغداری صنعتی، ضمن کنترل منطقه، سنجش میزان آلودگی، سمپاشی محل نگهداری طیور، درمان، فوریت‌های پزشکی، واکسیناسیون، آموزش راه‌های پیشگیری از انتقال این بیماری از پرندگان به انسان، آموزش به شکارچیان، با هماهنگی دستگاههای اجرایی امحاء مرغ‌ها و پرندگان آلوده انجام شد.

برگزاری مانور مقابله با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در بردسیر

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بردسیر تصریح کرد: به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ابتدا مانور دور میزی با حضور دستگاه های اجرایی برگزار شد.

وی ادامه داد: در روز عملیات با همکاری شبکه های دامپزشکی و بهداشت و درمان و همچنین  اداره محیط زیست مانور مذکور انجام پذیرفت.

ثنایی اضافه کرد: بردسیر در فاصله ۶۰ کیلومتری غرب کرمان قرار دارد.

بیماری‌های قارچی در طیور کدام اند؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی، اطلاعات ارائه شده از سوی محققان علوم دامپزشکی نشان می‌دهد، بیماری های قارچی در طیور چهار دسته اند:

  • آسپرو ژیلوس : توسط کپک آسپرو ژیلوس فومیگاتوس
  • مونیلیازیس : توسط مخمر کاندیدا آلبیکانس
  • فاوس : توسط قارچ تریکو فیتون مگنینی
  • داکتیلا ریوزیس : توسط قارچ داکتیلاریا گالو پاوا

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments