امیدواریم شاهد کاهش واردات نهاده‌های دامی باشیم

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی به نقل از ایسنا، سیدجواد ساداتی نژاد، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امیدواریم شاهد کاهش واردات نهاده‌های دامی باشیم، اظهار کرد: امروز بازدیدی از گلخانه های هیدروپونیک انجام شد که با ابتکار جوانان ایرانی بخشی از کار در این گلخانه ها بومی سازی شده و سطح عملکرد خوبی حاصل شده است.

وی افزود: در این بازدیدها تلاش می شود که مسائل و مشکلات موجود در حوزه کشاورزی شهرستان بررسی شود.

امیدواریم شاهد کاهش واردات نهاده‌های دامی باشیم

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اصلی ترین مشکلی که در منطقه وجود دارد و امروز تلاش خواهیم کرد رفع شود، مسئله مالکیت اراضی کشاورزی و تعارضات آنها با حوزه منابع طبیعی است. تقریبا بیش از ۴۰۰ روستا در این دو شهرستان وجود دارد که در حوزه مالکیت دارای مشکل هستند.

وی ادامه داد: یکی از زنجیره های خوب کشور در حوزه تولید طیور در این منطقه واقع شده است.

ساداتی نژاد اضافه کرد: بازدیدی که از کارخانه خوراک دام صورت گرفت نشان داد که اگر توزیع نهاده های دامی را بین کارخانجات خوراک دام انجام دهیم و خوراک آماده استاندارد بین مرغداری ها توریع شود، ۱۰ تا ۱۵ درصد صرفه جویی در واردات نهاده های دامی خواهیم داشت.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم با کمک وزارت جهاد کشاورزی شاهد کاهش در امر واردات بوده و در حوزه پایداری بیشتر تولید داخل، افزایش داشته باشیم.

تحریک فعالیت کبد در سندرم کبد چرب گاو چگونه است؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، مهم‌ترین عامل برای تحریک کبد دام در روند ابتلا به این بیماری، استفاده از استروئیدها است.

در حقیقت باید برای درمان کامل دام روزانه 12 گرم نیاسین به صورت کامل به دام داده شود تا تجزیه چربی ذخیره‌ای در کبد گونه دامی کاهش یابد.

قابل ذکر است اکثر منابع ذخیره ای گونه های دامی به شکل چربی بوده و به همین دلیل دام، ذخایر انرژی بیشتری نسبت به ذخایر پروتئینی برای تجزیه کردن دارد.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments