افزایش 8 درصدی تولید گوشت طیور در استان یزد

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی به نقل از ایسنا نادر سلیم، معاون بهبود امور دامی سازمان جهادکشاورزی استان یزد با اشاره به افزایش 8 درصدی تولید گوشت طیور در استان یزد، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های حوزه کشاورزی استان یزد با توجه به بحران کم‌آبی و نبود امکان توسعه بخش کشاورزی استفاده از آب‌های مجازی در قالب توسعه تولیدات دامی است.

وی افزود: در حال حاضر بخش دامپروری استان دارای ۸۰۲ هزار و ۴۴۹ راس گوسفند و بره و ۱۴۳ هزار و ۷۳۶ راس گاو و گوساله است.

افزایش 8 درصدی تولید گوشت طیور در استان یزد

معاون بهبود امور دامی سازمان جهادکشاورزی استان یزد تصریح کرد: دام‌ها براساس ویژگی فیزیکی و ژنی در واحدهای جداگانه در حال پروار هستند.

سلیم اضافه کرد: در حال حاضر استان یزد دارای ۴۸ واحد پروار گوساله با ظرفیت بالغ بر شش هزار و ۱۸۰ راس، ۱۳۱ واحد بره‌پروری با ظرفیت ۶۷ هزار و ۱۴۵ راس و همچنین ۵۶۴ واحد پروار گاو شیری با ظرفیت ۱۹ هزار و ۴۱۹ راس است.پ

وی ادامه داد: در حالی میزان تولید شیر خام استان در سال گذشته ۲۸۹ هزار و ۲۶ تن بوده که طی شش ماهه نخست امسال این میزان با رشد ۱.۳ درصد برابر با ۱۴۹ هزار و ۶۳۳ تن بوده است.

افزایش 1.3 درصدی نرخ تولید شیر در استان یزد

معاون بهبود امور دامی سازمان جهادکشاورزی استان یزد خاطرنشان کرد: میزان تولید گوشت قرمز استان در سال گذشته ۱۹ هزار و ۵۰۰ تن بوده است که امسال این میزان تنها در شش ماهه نخست ۱۰ هزار و ۴۲۸ تن بوده است.

سلیم یادآور شد: بیشترین افزایش تولیدات دامی استان مربوط به گوشت طیور به میزان ۸ درصد است و میزان تولید گوشت طیور استان در نیمه نخست امسال به ۳۵ هزار و ۴۵ تن رسیده در حالی که این میزان در کل سال گذشته ۶۹ هزار و ۹۹۳ تن بوده است.

وی افزود: سال گذشته در استان یزد میزان تولید عسل استان ۳۸۳ تن بوده است.

بیماری انتروتوکسمی در گوسفند چیست؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، نام دیگر این بیماری که هرساله ضرر اقتصادی قابل توجهی به دامداران و فعالان صنعت پیشران پرورش دام و طیور وارد می‌کند، کلیه های نرم یا پرخوری است.

در حقیقت نام کلیه های نرم به این دلیل بر این بیماری گذاشته شده که تحقیقات نشان می دهد در بره های تلف شده بر اثر این بیماری پس از کالبد گشایی کلیه ها بصورت متلاشی شده و نرم مشاهده می شوند.

دانشمندان تاکید کرده اند این بیماری در گله ها خسارات قابل ملاحظه ای به بار آورده و از بیماری های مهم در نشخوارکنندگان می باشد.

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments