افزایش 23 درصدی واردات ذرت خارجی به جمهوری اسلامی ایران

به گزارش واحد خبر پایگاه اطلاع‌رسانی آرش کرمانی به نقل از فارس، ابوالحسن خلیلی با اشاره به افزایش 23 درصدی واردات ذرت خارجی ، اظهار کرد: روند توزیع کنجاله سویای مورد نیاز فعالان صنعت پرورش دام و طیور در کشور نسبت به نیم سال اول سال گذشته با کاهش 60 درصدی روبرو بوده است.

وی افزود: بیش از 80 درصد از دانه‌های روغنی وارداتی در روند تولید کنجاله سویا مصرف می‌شود.

کاهش 36 درصدی واردات دانه‌های روغنی

رئیس اتحادیه صنف واردکنندگان نهاده‌های دامی کشور تصریح کرد: کاهش 36 درصدی واردات دانه‌های روغنی مورد نیاز کشور در نیمه اول سال جاری نقش مهمی در کمبود نهاده‌های دامی در بازار داشته است.

خلیلی اضافه کرد: کاهش 57 درصدی واردات سویا در مقایسه با سال قبل، تعادل در نظام عرضه و تقاضای نهاده‌های دامی کشور را برهم ریخته است.

وی با اشاره به نقش کاهش واردات جو به کشور در تامین نهاده‌های دامی، ادامه داد: واردات محصول جو نیز در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال گذشته بیش از 25 درصد کاهش را تجربه کرده است.

خلیلی افزود: متاسفانه واردات بدون نظم باعث شده تا روند عرضه و تقاضا در نظام تامین نهاده‌های دامی کشور برهم بخورد.

افزایش 23 درصدی واردات ذرت خارجی

رئیس اتحادیه صنف واردکنندگان نهاده‌های دامی کشور خاطرنشان کرد: رشد 23 درصدی واردات ذرت نسبت به مدت مشابه در سال گذشته همزمان با کاهش 60 درصدی توزیع کنجاله سویا در بازار بوده است.

خلیلی یادآور شد: گره‌های ارزی اعمال شده بخش قابل توجهی از مشکلات این صنعت را تشکیل می‌دهند و بر اساس نحوه توزیع نهاده‌های دامی در کشور به نظر می‌رسد به عزم جدی تری از سوی بانک مرکزی و دستگاه‌های اقتصادی دولت نیاز داریم.

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، تامین نهاده‌های دامی از طریق واردات یکی از مهم‌ترین وظایف وزارت صمت و بانک مرکزی به عنوان دو رکن اصلی تامین نیاز در صنعت پرورش دام و طیور است.

بر این اساس نوسانات نرخ ارزهای شاخص در روند معاملات بازار آزاد در هفته‌های گذشته باعث شده تا بانک مرکزی بخشی از تعهدات خود در قبال تولیدکنندگان دام و طیور و نیاز مبرم آنها به نهاده‌های دامی را نادیده بگیرد.

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments