افزایش 200 درصدی تولید تخم مرغ صنعتی در استان گلستان

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، حبیب‌الله تاشی، رییس اداره طیور و زنبور عسل سازمان جهادکشاورزی استان گلستان با اشاره به افزایش 200 درصدی تولید تخم مرغ صنعتی در استان گلستان، اظهار کرد: تولید روزانه این مقدار تخم مرغ در واحدهای تولیدی استان با پرورش بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه مرغ در ۱۸ واحد مرغداری صنعتی صورت می گیرد.

وی افزود: پرورش یک میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه مرغ تخم گذار کاسپین طلایی چیکا دارای بیشترین سهم در افزایش تولید تخم مرغ صنعتی گلستان است.

افزایش 200 درصدی تولید تخم مرغ صنعتی در استان گلستان

رییس اداره طیور و زنبور عسل سازمان جهادکشاورزی استان گلستان تصریح کرد: طرح توسعه زنجیره تولید تخم مرغ کاسپین طلایی چیکا در گنبدکاووس با یک میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه مرغ تخم گذار در دست اجرا بوده که به زودی وارد چرخه تولید می شود.

تاشی افزود: با بهره‌برداری کامل از زنجیره تولید تخم مرغ کاسپین طلایی چیکا در گنبدکاووس که اجرای آن توسط سرمایه گذار بخش خصوصی از سال ۹۸ آغاز شده است ۲۰ درصد به ظرفیت تولید تخم مرغ استان افزوده شده است.

وی یادآور شد: در مجموع این استان تولید ۲۵ درصدی تخم مرغ کشور را به خود اختصاص خواهد داد.

تولید 25 درصد از تخم مرغ ایران به استان گلستان اختصاص پیدا خواهد کرد

رییس اداره طیور و زنبور عسل سازمان جهادکشاورزی استان گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به سرمایه گذاری در دست انجام، تولید روزانه تخم مرغ صنعتی در گلستان بین ۱۶۰ تا ۱۵۰ تن تا سال آینده افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: استان گلستان از قطب های مهم صنعت پرورش مرغ در کشور با سرمایه گذاری زیرساختی افزون بر ۳۰ هزار و ۶۹۵ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۱۲ هزار و ۸۵۳ نفر به شمار می رود.
تاشی یادآور شد: روزانه ۶۵ تن تخم مرغ مورد نیاز این استان با نرخ هر کیلوگرم ۱۶۹ هزار ریال توزیع می شود که ۵۵ تن برای مصرف مردم و بقیه برای تامین نیاز واحدهای صنفی و صنعتی است.

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments