افزایش احتمال انتقال بیماری آنفلوانزا با خریدوفروش مرغ زنده

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، رامین علیپور، سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان اشنویه با اشاره به افزایش احتمال انتقال بیماری آنفلوانزا با خریدوفروش مرغ زنده، اظهار کرد: یک تیم نظارتی قوی متشکل از شبکه بهداشت ‌و درمان، دامپزشکی و دستگاه قضایی تشکیل شده و به صورت مستمر بر مراکز عرضه‌کننده مرغ زنده در این شهرستان نظارت شده و با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

وی افزود: روش عرضه مرغ زنده و کشتار غیربهداشتی و غیراستاندارد آن به علت احتمال انتقال بیماری در بسیاری از کشورهای جهان منع قانونی دارد و این روش یک شیوه منسوخ شده در عرضه گوشت مرغ به شمار می‌رود.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان اشنویه تصریح کرد: از شهروندان انتظار داریم که همه فرآورده‌های خام دامی خود را از مراکز دارای پروانه بهداشتی و تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنند.

افزایش احتمال انتقال بیماری آنفلوانزا با خریدوفروش مرغ زنده

وی همچنین افزود: خواهشمندیم مردم هرگونه موارد غیربهداشتی را در صورت مشاهده در اسرع وقت با شماره تلفن‌ ۴۴۶۲۵۷۱۰ اطلاع دهند.

وی یادآور شد: در این شهرستان بیش از ۱۰۰ مرکز فعال عرضه مرغ زنده وجود دارد.

علیپور اضافه کرد: متاسفانه بیشتر مردم از این مراکز اقدام به خرید می‌کنند که این امر موجب نگرانی مسوولان حوزه بهداشت این شهرستان شده است.

طرح واکسیناسیون طیور اشنویه ادامه دارد

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان اشنویه خاطرنشان کرد: طرح واکسیناسیون طیور این شهرستان ادامه دارد و مرحله دوم واکسیناسیون رایگان طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل نیز با استفاده از ۲ اکیپ عملیاتی دامپزشکی با زیرپوشش قرار دادن ۱۹ هزار قطعه در واحدهای سنتی این شهرستان آغاز شده است.

علیپور افزود: این طرح از اوایل آبان‌ماه سال 99 آغاز شده و  هدف از اجرای آن، کنترل و پیشگیری از این بیماری و جلوگیری از تلفات طیور است.

وی یادآور شد: واکسیناسیون طیور علیه نیوکاسل به صورت آشامیدنی بوده و لازم است روستاییان قبل از ورود تیم‌های دامپزشکی از رهاسازی طیور خودداری کنند تا دارو اول صبح به آنها داده شود.

آخرین قیمت مرغ زنده در بازار

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی،قیمت مرغ زنده در روزهای اخیر کاهش قابل توجهی را تجربه کرده و به همین جهت اغلب خانواده‌های جامعه ایرانی برای تامین مرغ مورد نیاز خود در سبد کالای اساسی خانوار به سمت خرید این دسته از اقلام پروتئینی رفته اند.

بر اساس آخرین اطلاعات مستقیم از بازار مرغ زنده در استان تهران قیمت هرکیلوگرم مرغ زنده در بازارهای این استان در حدود 16 هزار و 300 تومان است و نرخ این محصول در استان های دیگر نیزاز 17 تا 16 هزارتومان متغیر است.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments