افتتاح یک واحد پرورش مرغ تخم‌گذار در ابرکوه

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، جواد شمس در حاشیه افتتاح این واحد پرورش مرغ تخم گزار در شهرستان ابرکوه، اظهار کرد: در حال حاضر 4 واحد مرغ تخم گذار با ظرفیت 220 هزار قطعه و تولید 1500 تن در سال در شهرستان ابرکوه فعال است.

وی افزود: سرمایه‌گذاری 25 میلیارد تومانی انجام شده در این واحد پرورشی از سوی بخش خصوصی انجام شده و مساحت این واحد بیش از 4 هکتار است. اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم انجام شده همزمان با افتتاح این واحد پرورشی بیش از 70 نفر بوده است.

کارشناس تولیدات دام و طیور اداره جهاد کشاورزی شهرستان ابرکوه با اشاره به تمام مکانیزه بودن این واحد جدید پرورش مرغ تخم گذار تصریح مرد: منابع تسهیلات پایدار روستایی نیز به کمک تامین هزینه مورد نیاز برای اجرای این طرح آمدند و بخشی از نقدینگی مورد نیاز از این طریق تامین شد.

شمس اضافه کرد: شهرستان ابرکوه بیش از 70 واحد مرغ گوشتی با ظرفیت جوجه ریزی بیش از یک میلیون و 300 هزار قطعه را در خود جای داده است.

کارشناس تولیدات دام و طیور اداره جهاد کشاورزی شهرستان ابرکوه گفت: بهره‌برداری از یک واحد جدید پرورش مرغ تخم‌گذار در این شهرستان باعث شده ظرفیت تولید تخم مرغ در این شهرستان به بیش از 4 هزار تن برسد.

به گزارش  واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، افزایش قیمت تخم‌مرغ در هفته‌های اخیر یکی از مهم‌ترین معضلات نظام صنفی فعال در اقتصاد ایران بوده که اغلب با واکنش تعداد زیادی از مردم مواجه شده است.

میانگین قیمت این کالای اساسی در نمودار زیر قابل مشاهده است:

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments