استان فارس در زمینه تولید مرغ، ظرفیت مازاد بر نیاز دارد

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، رهام رحمانی، مدیر اداره کل امور پشتیبانی دام استان فارس با بیان اینکه استان فارس در زمینه تولید مرغ، ظرفیت مازاد بر نیاز دارد، اظهار کرد: در این مدت همچنین  ۳۹۰ تن گوشت گوساله منجمد مازاد بر مصرف خریداری شده است.

وی افزود: خرید گوشت گوساله از دامداران استان به صورت پنج تکه و به قیمت هر کیلوگرم ۸۲ هزارو ۵۰۰ تومان در حال انجام است.

استان فارس در زمینه تولید مرغ، ظرفیت مازاد بر نیاز دارد

مدیر اداره کل امور پشتیبانی دام استان فارس تصریح کرد: استان فارس دارای ظرفیت مازاد تولید داخلی گوشت گوساله و مرغ است.

وی ادامه داد: بر این اساس اداره کل پشتیبانی امور دام بر اساس مجوز کارگروه تنظیم بازار کشور و دستورالعمل‌های شرکت برای حمایت از تولیدکنندگان استان به خرید گوشت گوساله از آن‌ها اقدام کرده است.

رحمانی اضافه کرد: اولویت خرید گوشت گوساله در استان از تولیدکنندگان و تشکل‌هایی همچون تعاونی‌ها، اتحادیه‌ها و زنجیره‌های بخش تولید است.

اولویت خرید گوشت از تولیدکنندگان است

مدیر اداره کل امور پشتیبانی دام استان فارس خاطرنشان کرد: مرغداران، تعاونی‌ها، اتحادیه‌ها و زنجیره‌های فعال در زیربخش طیور می‌توانند در صورت تمایل، به اداره‌کل پشتیبانی امور دام استان مراجعه کنند و با اخذ قرارداد، مرغ تولیدی خود را از قرار هر کیلوگرم ۱۸ هزار و ۷۰۰ تومان برای خط یک و ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان برای خط ۲ تحویل شرکت پشتیبانی امور دام دهند.

وی یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون، حدود ۱۶۵ هزار تن نهاده‌های دامی شامل ۴۱ هزار تن ذرت، ۶۶ هزار تن کنجاله سویا و بیش از ۵۸ هزار تن جو به طور مستقیم از طریق این اداره‌کل بین تولید کنندگان حوزه دام و طیور در استان توزیع شده است.

رحمانی افزود: با توجه به روند مناسب ارسال نهاده از بندرها و ذخیره‌سازی این نهاده‌ها در انبارهای استان و ادامه برنامه خرید مازاد بر مصرف توسط این اداره‌کل در ماه‌های پایانی سال، تولیدکنندگان  با آرامش خاطر فعالیت‌های تولیدی خود را ادامه دهند.

علت تلفات در جوجه‌های یکروزه چیست؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی، اطلاعات ارائه شده از سوی محققان علوم دامپزشکی نشان می‌دهد جوجه یکروزه در برابر استرس بسیار آسیب پذیر می باشد و باید شرایط به گونه‌ای محیا شود که مانع سرد شدن یا گرم شدن شود .

متأسفانه بدلیل نگهداری تعداد زیاد پرنده در یک سالن ،فراهم نمودن شرایط یکسان برای همه آنها تقریبا غیر ممکن است مگر اینکه سیستم های کنترل محیطی بسیار دقیق عمل کنند .

در حقیقت بطور کلی میزان تلفات جوجه ها در 4،5 روز اول زندگی ناشی از تأثیر مدیریت و سلامتی در گله مادر و یا مدیریت و بهداشت جوجه کشی است .

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments