از ذبح خودسرانه دام در منزل خودداری کنید!

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا حسین صالحی، معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از ذبح خودسرانه دام در منزل خودداری کنید! ،اظهار کرد: کارشناسان حوزه دامپزشکی همواره توصیه می‌کنند تا مردم فرآورده‌های خام دامی مصرفی خود را از مراکز تحت نظارت سازمان دامپزشکی تهیه کنند و از ذبح خودسرانه دام در منزل خودداری کنند.

وی افزود: تماس مستقیم و مصرف تازه فرآورده‌های دامی می‌تواند برای سلامتی انسان‌ها خطرناک باشد.

از ذبح خودسرانه دام در منزل خودداری کنید!

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: فرآورده‌های خام دامی و از جمله گوشت قرمز باید ساعاتی در دمای مناسب نگهداری شود تا عوامل بیماری‌زای احتمالی موجود در آن از بین برود و سپس به مصرف خانوار برسد.

وی اضافه کرد: برخی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله تب کریمه کنگو و بیماری تب مالت که علائمی در دام ندارد، می‌تواند باعث ایجاد بیماری در انسان و حتی گاهی منجر به مرگ انسان شود.

صالحی ادامه داد: برای از بین رفتن این عوامل بیماری‌زا، باید گوشت قرمز به مدت ۲۴ ساعت در دمای صفر تا چهار درجه سانتی‌گراد نگهداری شود و سپس به مصرف برسد.

خطر مرگ با ذبح خودسرانه دام در منزل

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: ذبح دام در کشتارگاه قبل، هنگام و بعد از کشتار تحت نظارت کارشناسان  دامپزشکی قرار دارد و بیماری‌های دام رصد و پایش می‌شود.

وی افزود: مردم تنها از مراکزی که تحت نظارت دامپزشکی قرار دارند فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را تهیه کنند و از تهیه آن در مراکز غیرمجاز و یا ذبح خانگی به جد پرهیز کنند.

صالحی یادآور شد: ذبح دام در منازل مسکونی شهرها تخلف است و طبق قانون، شهرداری‌ها باید با متخلفان این حوزه برخورد کنند.

چرخه بیماری کوکسیدیوز چگونه است؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی، این بیماری به وسیله تک یاخته‌هایی از جنس اپی کمپلسا تولید می‌شود که دارای سیر تکاملی مستقیم یعنی بدون میزبان واسط می‌باشند و به وسیله اواوسیست مقاوم انتقال می‌یابند.

در حقیقت در بدن میزبان انگل در درون سلول های اپی تلیال روده ها تکثیر می شوند.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments