احتمال استفاده از گندم برای خوراک دام و طیور کشور

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عطاالله هاشمی با بیان اینکه فعالان حوزه کشت و کار گندم انگیزه ای برای تحویل گندم به مراکز خرید و فروش مرتبط با دولت ندارند، تصریح کرد: احتمال استفاده از گندم برای خوراک دام و طیور وجود دارد.

این مقام مسئول اضافه کرد: کشاورزان با توجه به افزایش قیمت گندم از عرضه محصولات خودداری کرده‌اند.

وی افزود: متاسفانه کشاورزان انگیزه‌ای برای تحویل محصولات ندارند و در طی 20 روز گذشته ماه جاری، محصولی از سوی کشاورزان به مراکز دولتی ارسال نشده است.

قیمت فعلی گندم در بازارهای آزاد

رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران اظهار کرد: هرکیلو گندم در روند فعالیت روزانه بازار محصولات کشاورزی در بازه سه هزار و هشتصد تومان تا چهار هزارتومان معامله می‌شود.

هاشمی ادامه داد: به رغم اختلاف قیمت خرید تضمینی با بازار آزاد محصولات کشاورزی، فعالان حوزه کشت و کار گندم به راحتی محصولات خود را عرضه می‌کنند.

امکان استفاده از گندم تولیدی برای خوراک دام و طیور

وی احتمال داد امکان دارد گندم تولید شده در کشور به عنوان خوراک مورد نیاز فعالان صنعت پرورش دام و طیور در نظر گرفته شود.

رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران اضافه کرد: اگر قیمت خرید تضمینی گندم از سوی دولت اصلاح نشود، بیش از 30 درصد از گندم تولید شده برای خوراک دام و طیور در نظر گرفته می‌شود.

هاشمی یادآور شد: به دنبال واقعی‌تر شدن قیمت خرید تضمینی گندم از سوی دولت هستیم.

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، بر اساس تبصره شش مصوبه خرید تضمینی محصولات کشاورزی از سوی دولت، کابینه دولت موظف است نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی را پیش از شروع هر فصل کشت گندم مطابق با هزینه‌های راهبردی تولید و تورم‌اعلامی بانک‌مرکزی اعلام کند

متاسفانه طی سال های اخیر اجرای این قانون نادیده گرفته شد.

این در حالی است که هزینه تولید گندم برای کشاورزان با توجه به نوسانات اقتصادی و مشکلات معیشتی تا حد زیادی افزایش پیدا کرده است.

و همچنین استفاده از گندم تولیدی برای خوراک دام و طیور برای کشاورزان مزیت اقتصادی ندارد.

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments