احتمال آلودگی گونه‌های جانوری به ویروس کرونا وجود دارد

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی به نقل از ایسنا، محمدباقر حاج‌کاظمی، مدیر اداره کل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه احتمال آلودگی گونه‌های جانوری به ویروس کرونا وجود دارد،اظهار کرد: تست کرونا در برخی حیوانات مانند سگ، گربه و راسو که در تماس با انسان مبتلا بوده‌اند، مثبت شده که در گربه‌ها همراه علائم تنفسی و گوارشی و در راسوها همراه با علائم تنفسی و مرگ و میر بوده است.

وی افزود: تاکنون چندگونه حیوانی به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و این زنگ خطر را برای انسان ها به صدا درآورده است.

احتمال آلودگی گونه‌های جانوری به ویروس کرونا وجود دارد

مدیر اداره کل دامپزشکی استان زنجان تصریح کرد: در حال حاضر علت همه‌گیری کرونا انتقال از انسان به انسان بوده، اما احتمال آلودگی برخی از گونه‌های جانوری از طریق تماس نزدیک با انسان آلوده وجود دارد.

حاج کاظمی اضافه کرد: طبق یافته‌های مطالعات عفونتی، طیور و خوک‌ها نسبت به ویروس کرونا حساس نیستند.

مدیر اداره کل دامپزشکی استان زنجان خاطرنشان کرد: از گونه‌های جانوری بررسی شده تاکنون گربه‌ها حساس‌ترین گونه به ویروس کووید ۱۹ شناخته شده‌اند که قادر به انتقال عفونت به گربه‌های دیگر نیز هستند.

گربه‌ها حساس ترین موجودات به ویروس کرونا

وی افزود: موش خرمایی‌ها و خفاش‌های میوه‌خوار مصری نیز، حساس به ویروس کرونا بوده و قادر به انتقال عفونت به هم نوعان خود هستند، همسترهای طلایی و برخی از انواع میمون‌ها نیز می‌توانند به ویروس کرونا مبتلا شوند.

حاج کاظمی ادامه داد: سگ‌ها نیز در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند، اما نسبت به راسوها و گربه‌ها کمتر تحت تاثیر ویروس قرار می‌گیرند.

وی یادآور شد: افرادی که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند باید از تماس نزدیک با حیوانات خانگی خود پرهیز کنند و در صورت نیاز به مراقبت و رسیدگی فرد بیمار به حیوان، بایستی اقدامات بهداشتی را رعایت کرده و حتما از ماسک استفاده کنند.

نگرانی فعالان صنعت پرورش دام و طیور نسبت به ویروس کرونا

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، ویروس کرونا که تاکنون در سراسر جهان بیش از یک میلیون و 310 هزار نفر کشته برجای گذاشته و بیش از 41 هزار و 34 نفر از هموطنان ایرانی‌مان را به کام مرگ کشانده از ابتدای شیوع گسترده خود، بسیاری از فعالان صنعت پیشران پرورش دام و طیور را نگران کرده است.

در حقیقت این فعالان اقتصادی که در بنگاه‌های تولیدی خود برای رشد و پیشرفت صنعت دام و طیور تلاش می‌کنند نسبت به ابتلای احتمالی حیوانات خود به این ویروس ابراز نگرانی کرده‌اند و نبود اطلاعات علمی کافی در رابطه با روند مبارزه با این ویروس در مورد حیوانات مزید بر علت شده تا نگرانی مذکور بسیاری از فعالان این صنعت تشدید شود.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments