آنفلوآنزای فوق حاد طیور هنوز به کرمانشاه نرسیده است

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، شاهرخ یارویسی، معاون اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه آنفلوآنزای فوق حاد طیور هنوز به کرمانشاه نرسیده است، اظهار کرد: این پایش ها علاوه بر واحدهای نگهداری و پرورش پرندگان در سطح تالاب ها و مراکز تجمع پرندگان وحشی نیز انجام شده است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون موردی از ابتلای آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کرمانشاه مشاهده نشده است.

آنفلوآنزای فوق حاد طیور هنوز به کرمانشاه نرسیده است

معاون اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: اکنون استان از نظر شیوع این بیماری پاک محسوب می شود و مشکلی ما را تهدید نمی کند.

یارویسی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون در راستای پایش های مداوم سه هزار نمونه برداری  و بیش از هفت هزار آزمایش مرتبط انجام شده است.

وی ادامه داد: این بیماری یکی از بیماری‌های ویروسی و مشترک بین انسان و پرندگان می‌باشد که خطر شیوع این بیماری در فصل سرما و با مهاجرت پرندگان افزایش می‌یابد.

ضرورت اهتمام ویژه به این بیماری مشترک انسان و طیور

معاون اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه  خاطرنشان کرد: ضرورت دارد این بیماری به دلیل ایجاد خسارت‌های سنگین اقتصادی در صنعت مرغداری مورد توجه و اهمیت ویژه قرار گیرد.

یارویسی یادآور شد: بیماری آنفلوآنزا در صورت شیوع، عواقب بهداشتی و اقتصادی گسترده‌ای به همراه دارد و می‌تواند بعنوان بیماری مشترک سلامت و بهداشت جامعه را تهدید کند.

وی افزود: تشخیص سریع بیماری در مقابله و مهار آن بسیار حایز اهمیت است.

تشخیص بیماری سالمونلوز در طیور چگونه است؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی، روش‌های زیادی برای تشخیص این بیماری خطرناک مشترک در میان انسان و طیور شناسایی شده است که در ادامه تعدادی از آنها ذکر شده:

  • پرندگان مبتلا به سالمونلا دچار بی اشتهایی و افتادگی بال می شوند
  • تولید تخم مرغ کاهش می یابد
  • وزن پرنده کم شده و پرنده دچار اسهال می شود
  • در پرهای اطراف مقعد آلودگی هایی معمولا به رنگ سفید دیده می شود
  • در جوجه ها که که معمولا بیماری را از مادر خود گرفته اند مهمترین نشانه مرگ آنها در چند روز اول زندگی و یا حتی مرگ جنین در داخل تخم است

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments