آنفلوآنزای فوق حاد طیور در 50 تا 55 درجه غیرفعال می‌شود

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی به نقل از ایسنا، بهمن نقیبی، معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه آنفلوآنزای فوق حاد طیور در 50 تا 55 درجه غیرفعال می‌شود، اظهار کرد: از زمانی که عملیات تشخیص این بیماری آغاز می شود واحدها قرنطینه شده و تمام طیور و تخم مرغ های آن واحدها معدوم و از چرخه مصرف انسانی به طور کامل خارج می شوند.

وی افزود: به همین دلیل نگرانی ای در این زمینه وجود ندارد.

آنفلوآنزای فوق حاد طیور در 50 تا 55 درجه غیرفعال می‌شود

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ضمن اینکه ویروس آنفلوآنزا نسبتا حساس است و در یک درجه حرارت ۵۰ تا ۵۵ درجه سانتی گرادی عملا غیر فعال می‌شود؛ بنابراین اگر مواردی هم با تخلف وارد بازار شوند پس از پخته شدن و حرارت دیدن از بین می رود و بنابراین نگرانی از این بابت نداریم.

نقیبی اضافه کرد: یک واحد صنعتی پرورش طیور در خراسان جنوبی درگیر آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان شد که با تاخیر دو تا سه هفته ای این بیماری را گزارش کرد.

وی ادامه داد: همین امر باعث شد که آن واحد اولیه تبدیل به آتش فشانی از ویروس شود و واحدهای دیگر مرغ گوشتی، تخم گذار و مادر اطراف خود را تا حد زیادی درگیر کند.

تبدیل یک واحد صنعتی به آتش فشان ویروسی

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: ۱۹ کانون بیماری در خراسان جنوبی شناسایی شد. اما خوشبختانه در سه تا چهار روز اخیر گزارشی از تلفات ناشی از این بیماری نداشتیم و احساس می کنیم که یک گام از ویروس جلوتر هستیم.

وی یادآور شد: به عبارت دیگر پایش ها زودتر انجام می شود و پایش های جدید نیز بیانگر وجود ویروس در آن مناطق نیست.

نقیبی افزود: واحدهای درگیرشده با بیماری ضدعفونی و پاکسازی می شوند و پس از طی یک دوره استراحت با رعایت اقدامات ممیزی مجددا  می توانند وارد چرخه تولید می شوند.

عاملان بیماری کوکسیدوز کجا یافت می‌شوند؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی، تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد ایمریاها در طبیعت فراوان اند ولی بیماری زمانی ایجاد میشود که تعداد بسیار زیادی از از پرندگان یک گونه در محلی نگهداری شوند واین امر باعث ایجاد تعداد زیادی ایمریا میشود که قادر به ایجاد بیماری هستند.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments