گسترش کشت دانه‌های روغنی در اولویت وزارت جهاد کشاورزی است

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، عباس پورنصرالله، مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران با بیان اینکه گسترش کشت دانه‌های روغنی در اولویت وزارت جهاد کشاورزی است، اظهار کرد: برای نخستین بار دانه روغنی کاملینا در سه هزار مترمربع از اراضی روستای خارکش از توابع مرکز جهاد کشاورزی سمسکنده کشت شده است.

وی افزود: گسترش کشت دانه های روغنی همواره از رویکردهای جدی وزارت جهاد کشاورزی است.

گسترش کشت دانه‌های روغنی در اولویت وزارت جهاد کشاورزی است

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران تصریح کرد: امیدواریم این گونه از دانه های روغنی که به مراتب شرایط بهتری به لحاط زمان کشت با کلزا دارد ، مورد توجه کشاورزان قرار بگیرد.

پور نصرالله اضافه کرد: دانه روغنی کاملینا که قابلیت کشت پاییزه و برداشت در اواخر فروردین را دارد ، نیازمند آب کمتری است ، سازگاری بهتری با تغییرات اقلیمی منطقه دارد و در برابر خشکی و سرمای بهاره، شوری خاک مقاومت بیشتری دارد.

وی ادامه داد: حساسیت کمتر به آفات و ریزش محصول را از دیگر ویژگی های این محصول است.

کاملیا حساسیت کمتری به آفات دارد

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران خاطرنشان کرد: عملکرد دانه روغنی کتان در هر هکتار را یکهزار و ۲۰۰ تا یک هزار و ۵۰۰ کیلوگرم برآورد کرد.

پور نصرالله افزود: دانه های کتان روغنی حاوی ۳۰ تا ۴۰ درصد گاهی ۴۵ درصد روغن است و به طور متوسط از هر هکتار کتان روغنی می توان حدود ۶۰۰ تا یکهزار کیلوگرم روغن به دست آورد.

وی یادآور شد: کنجاله کاملینا نیز می‌تواند به ‌عنوان خوراک مناسب دام، طیور و آبزیان مورد استفاده قرار گیرد.

چطور از بیماری زخم کف پای طیور پیشگیری کنیم؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی، افزایش بیش از اندازه وزن مرغ می تواند سبب بروز این عارضه گردد و حفظ اندازه مرغ و رعایت بهداشت و کیفیت بستر مانع ایجاد این عارضه می شود.

لازم به ذکر است که لاشه پرندگان دارای زخم کف پا دچار آلودگی نیستند چون در کشتارگاه پای آنها از لاشه جدا می شود.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments