کشور سالانه به ۱۴ میلیون تن از این نهاده کشاورزی نیاز دارد

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، عباس حاجی زاده، دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران با بیان اینکه کشور سالانه به ۱۴ میلیون تن از این نهاده کشاورزی نیاز دارد، اظهار کرد: اتفاقاتی که در چند ماه ابتدای سال افتاد اهمیت محصولات کشاورزی استراتژیک مانند گندم، جو، ذرت، دانه های روغنی را به وفور نشان داد که البته تجربه خوبی نبود.

وی افزود: در دنیا نهاده های کشاورزی اهمیت بالایی دارند زیرا نقش اصلی را در تأمین غذای مردم بازی می کنند.

کشور سالانه به ۱۴ میلیون تن از این نهاده کشاورزی نیاز دارد

دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران تصریح کرد: کشور سالانه به ۱۴ میلیون تن از این نهاده کشاورزی نیاز دارد.

وی ادامه داد: حدود ۸۰ درصد آن به اجبار وارداتی است زیرا ما در کشور گرم و کم بارانی قرار داریم و نیازمند واردات هستیم. واردات هم به ارز نیاز دارد.

حاجی زاده اضافه کرد: سال گذشته کشور واردات خوبی داشت و کنجاله زیر قیمت مصوب عرضه شد. دست اندرکاران دولتی به دلیل واردات زیاد در ابتدای سال تعلل کردند و کرونا هم مزید بر علت شد که معرفی به بانک مرکزی برای تخصیص ارز به خصوص در زمینه کنجاله کاهش پیدا کند.

سال گذشته کشور واردات خوبی داشت

دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران خاطرنشان کرد: دولت چهار، پنج ماه ابتدای سال تعلل کرد و بانک مرکزی هم در تخصیص ارز با دشوارهایی مواجه شد و ارزهای تخصیص یافته به برخی واردکنندگان غیرقابل انتقال بود. برای همین کنجاله سویا بحرانی شد و در اواخر تابستان قیمت آن تا پنج برابر قیمت مصوب رسید.

وی افزود: دولت در این بازه دست به کار شد و ارز زیادی را به شرکت پشتیبانی امور دام تخصیص داد و ۸۹ درصد ارز کنجاله سویا را شرکت پشتیبانی امور دام دریافت کرد.

حاجی زاده یادآور شد: بارها اعلام کردیم که برای استمرار در تأمین نهاده ها، تخصیص ارز و توزیع بایستی به صورت روزانه تصمیم گیری شود.

بیماری بروسلوز در گوسفند چیست؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، تحقیقات دانشمندان در بستر علوم مرتبط با دامپزشکی نشان می‌دهد عامل اصلی بیماری بروسلوز یک میکروب هوازی و خطرناک است که اغلب در شیر حیوانات آلوده زندگی می‌کند.

آمار ارائه شده از سوی مراجع دامپزشکی در سراسر جهان نشان می‌دهد، این بیماری در اغلب موارد در اثر جفتگیری از حیوان نر به حیوان ماده انتقال پیدا می‌کند.

قابل ذکر است در صورتی که انسان فرآورده‌های لبنی و پروتئینی همچون شیر، گوشت یا پنیر تازه که از حیوان مبتلا به این بیماری گرفته شده را مصرف کند، مبتلا به تب مالت می‌شود.

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments