کشف و ضبط محموله قاچاق مرغ به ارزش یک میلیارد و 785 میلیون ریال

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا،سرهنگ داود عبدالمالکی، جانشین ستاد فرماندهی انتظامی استان قزوین با اشاره به کشف و ضبط محموله قاچاق مرغ به ارزش یک میلیارد و 785 میلیون ریال، اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی این استان حین کنترل راه‌های ارتباطی به ۲ دستگاه کامیون مشکوک شده و برای بررسی بیشتر آنها را متوقف کردند.

عبدالمالکی اضافه کرد: ماموران پس از هماهنگی قضایی و در بازرسی از کامیون‌ها تعداد ۲ هزار ۵۵۰ قطعه مرغ زنده قاچاق و خارج از شبکه توزیع کشف و ۲ نفر را در این راستا دستگیر کردند.

کشف و ضبط محموله قاچاق مرغ به ارزش یک میلیارد و 785 میلیون ریال

جانشین ستاد فرماندهی انتظامی استان قزوین تصریح کرد: برابر دستور قضایی، متهمان دستگیر شده به همراه مرغ‌های کشف شده برای سیر مراحل قانونی به اداره دامپزشکی ارجاع داده شدند.

وی افزود: کارشناسان ارزش تقریبی محموله طیور کشف شده را یک میلیارد و ۷۸۵ میلیون ریال اعلام کردند.

عبدالمالکی ادامه داد: حمل طیور با اخذ مجوزهای مربوط از شهروندان امکان پذیر است و  شهروندان باید در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیرمجاز از جمله قاچاق و توزیع کالاهای ممنوع، موضوع را از طریق تلفن فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند.

بیماری بروسلوز در گوسفند چیست؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، تحقیقات دانشمندان در بستر علوم مرتبط با دامپزشکی نشان می‌دهد عامل اصلی بیماری بروسلوز یک میکروب هوازی و خطرناک است که اغلب در شیر حیوانات آلوده زندگی می‌کند.

آمار ارائه شده از سوی مراجع دامپزشکی در سراسر جهان نشان می‌دهد، این بیماری در اغلب موارد در اثر جفتگیری از حیوان نر به حیوان ماده انتقال پیدا می‌کند.

قابل ذکر است در صورتی که انسان فرآورده‌های لبنی و پروتئینی همچون شیر، گوشت یا پنیر تازه که از حیوان مبتلا به این بیماری گرفته شده را مصرف کند، مبتلا به تب مالت می‌شود.

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments