پیش بینی تولید 300 هزارتن گوشت مرغ در استان گلستان

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، حبیب اله تاشی، رئیس اداره طیور سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان با پیش بینی تولید 300 هزارتن گوشت مرغ در استان گلستان ،اظهار کرد: بهره برداری از ۱۲ واحد با ظرفیت جوجه ریزی ۸۰۰ هزار قطعه در هر دوره پرورش در سال جاری از عوامل مهم افزایش تولید گوشت مرغ در گلستان است.

وی افزود:  اکنون هزار و ۹ واحد پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت جوجه ریزی ۳۰ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه در هر دوره پرورش در استان مشغول فعالیت است که میانگین سالانه جوجه ریزی این واحدها بین ۵ تا ۴ نوبت است.

پیش بینی تولید 300 هزارتن گوشت مرغ در استان گلستان

رئیس اداره طیور سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان تصریح کرد: امسال پیش بینی شده که ۳۰۰ هزار تن گوشت مرغ در گلستان تولید و روانه بازار مصرف شود.

تاشی اضافه کرد: مرغ تولیدی گلستان در تامین نیاز کشور نقش ویژه دارد بطوری‌که قبل از شیوع کرونا روزانه به طور متوسط ۷۰۰ تن مرغ در استان کشتار شده و ۶۰۰ تن آن روانه استان های دیگر می شد.

وی ادامه داد: گلستان استان معین تهران در تامین روزانه گوشت مرغ مصرفی ساکنان آن است.

گلستان استان معین پایتخت است

رئیس اداره طیور سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان خاطرنشان کرد: علاوه بر پرورش ماکیان، ۱۴ کشتارگاه صنعتی طیور با ظرفیت اسمی ذبح ۴۴ هزار قطعه مرغ زنده در ساعت در استان گلستان فعال است که ۶ کشتارگاه آن دارای کد “آی آر” بین المللی برای صادرات هستند.

وی افزود:استان گلستان از قطب های مهم صنعت پرورش مرغ در کشور با سرمایه گذاری زیرساختی ۳۰ هزار و ۶۹۵ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۱۲ هزار و ۸۵۳ تن به شمار می رود.

آیا گوشت دارای کیست انگلی سیستی سرکوس قابل مصرف است؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، نتایج بازرسی‌های دقیق بهداشتی لاشه‌های گوشت در کشتارگاه‌های سراسر کشور که از سوی دامپزشکی صورت گرفته نشان می‌دهد اگر در کل لاشه یک گوسفند تعداد انگشت شمار کیست کلسیفیه شده غیر فعال وجود داشته باشد باید آنها را از روی لاشه جدا کنیم.

البته قابل ذکر است که بهتر است چنین دام‌هایی از سوی متخصصین امر به صورت ویژه و دقیق مورد بررسی و تحقیق قرار بگیرد اما اگر تعداد کیست‌های رو گوشت دام بیشتر از تعداد مذکور باشد و  نواحی مختلف بدن دام به این کیست دچار شده باشد، دام باید به صورت کامل از چرخه مصرف حذف شود.

البته اگر کیست‌ها فعال باشند، یعنی حاوی مایعات صورتی رنگ و یا بد بو باشند، حتی اگر یک مورد هم دیده شود کل لاشه حذف می گردد.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments