پیش بینی افزایش تولید گوشت سفید در شهرستان سوادکوه شمالی

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، قاسم حکمت شعار، مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان سواد کوه شمالی استان مازندران با اشاره به پیش بینی افزایش تولید گوشت سفید در شهرستان سوادکوه شمالی ،اظهار کرد:  این تعداد جوجه ریزی از ابتدای مهر ماه تاکنون از سوی ۳۰ واحد مرغداری گوشتی شهرستان انجام شده است.

وی افزود: با این تعداد جوجه ریزی یک‌هزار و ۸۰۰ تن گوشت سفید در مرغداری های شهرستان تولید و وارد بازار مصرف می شود.

پیش بینی افزایش تولید گوشت سفید در شهرستان سوادکوه شمالی

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان سواد کوه شمالی استان مازندران تصریح کرد: میزان تولید گوشت سفید در این شهرستان برای ماه‌های آینده افزایشی است.

حکمت شعار اضافه کرد: با ساماندهی سامانه بازارگاه و خرید و تحویل بموقع نهاده‌های دامی مانند ذرت و سویا به مرغداران و همچنین افزایش قیمت مرغ در ماه‌های آتی، تمایل مرغداران برای افزایش جوجه‌ریزی و تولید گوشت سفید بیشتر می شود.

وی ادامه داد: طبق آمار جهاد کشاورزی ، در شهرستان سوادکوه‌ شمالی ۴۲ واحد مرغداری گوشتی با میانگین جوجه‌ریزی یک میلیون قطعه در هر دوره و چهار میلیون قطعه جوجه‌ریزی در طول سال فعالیت دارد.

فعالیت 42 مرغداری گوشتی در شهرستان سوادکوه شمالی

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان سواد کوه شمالی استان مازندران خاطرنشان کرد: میزان تولید گوشت در این مرغداری ها سالانه هفت هزار و ۶۰۰ تن است.

وی یادآور شد: همچنین ۶ واحد پرورش مرغ مادر با ظرفیت تولید سالانه ۲۵ میلیون قطعه جوجه یکروزه در شهرستان سوادکوه‌ شمالی فعالیت دارد.

درمان تب برفکی در گوسفند چگونه است؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، متخصصان معتقدند براى جلوگیرى از این بیماری، واکسیناسیون زیرجلدى تمام حیوانات مسن‌تر از ۶ ماه ضرورت دارد.

در حقیقت تجدید واکسیناسیون برای دام هایی که براى اولین بار تزریق مى‌شوند بعد از یک ماه ضرورت دارد و بر اساس قواعد دامپزشکی، دام‌های سالم و غیرآلوده باید به صورت شش ماه یکبار در برابر این بیماری خطرناک واکسینه شوند.

در مواردى که این بیمارى در یک منطقه دیده مى‌شود لازم است حیوانات سالم از آلوده‌ها جدا گردیده و حیوانات آلوده علامت‌گذارى شوند.

حیوانات سالم در منطقه‌اى که بیمارى در آن دیده شده است، نباید از محل خارج شوند مگر براى کشتار و از شیر و فرآورده‌هاى شیرى این حیوانات نباید استفاده شود.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments