پلاک کوبی 90 درصد از دام‌های همدان تا پایان سال

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی به نقل از ایسنا، روح‌الله خدارحمی، مدیر امور دام سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به پلاک کوبی 90 درصد از دام‌های همدان تا پایان سال، اظهار کرد: بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار رأس دام سبک و سنگین در استان همدان وجود دارد.

وی افزود: چهار تشکل در استان همدان پلاک کوبی دام‌ها را بر عهده دارند.

پلاک کوبی 90 درصد از دام‌های همدان تا پایان سال

مدیر امور دام سازمان جهادکشاورزی استان همدان تصریح کرد: تاکنون بیش از ۶۵۰ هزار رأس دام در استان پلاک کوبی شده است.

خدارحمی اضافه کرد: پیش‎بینی می‎شود تا پایان سال ۹۰ درصد از دام‌های استان پلاک‌کوبی شود.

وی ادامه داد: از دامداران استان میخواهم هر چه زودتر به عاملان پلاک‌کوبی شهرستان مراجعه کنند.

ارائه خدمات به دامداران منوط به پلاک کوبی دام است

مدیر امور دام سازمان جهادکشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: تمامی خدمات به دامداران استان از قبیل توزیع نهاده‌ها و تسهیلات منوط به پلاک‌کوبی دام است.

خدارحمی افزود: در حال حاضر کمبود نهاده در کشور وجود دارد.

وی یادآور شد: تلاش داریم هر چه بیشتر نهاده وارد استان کنیم به طوریکه از ابتدای سال تاکنون ۵۲ هزار و ۲۶۳ تن جو، ۲۵ هزار و ۴۰۳ تن ذرت و ۱۴ هزار و ۱۶۱ تن کنجاله سویا در بین دامداری‌های فعال و کارخانجات خوراک دام استان توزیع شده است.

درمان سندرم کبد چرب در گاو چگونه است؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، اطلاعات ارائه شده از سوی متخصصان علوم دامپزشکی و بیماری‌شناسان این حوزه نشان می‌دهد درمان این عارضه در گونه‌های مختلف دامی آسان نیست زیرا تاکنون داروی خاصی برای درمان آسیب وارده به کبد حیوان بر اثر این سندرم کشف و پخش نشده است.

در حقیقت اکثر داروهای مورد استفاده در روند ابتلای دام به این سندرم به شدت شبیه داروهایی است که در روند ابتلای دام به بیماری کتوز از آنها استفاده می‌شود و فعالان صنعت پرورش دام و طیور می‌توانند برای جبران کمبود انرژی در دام از خوراک‌‎های پر انرژی‌تر استفاده کنند.

تحریک کبد دام نیز یکی از مهم ترین اقدامات در روند ابتلای دام به این بیماری است و می‌توان از استروئیدها برای تحریک کبد استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments