پایش مستمر زیستگاه‌های طبیعی در شهرستان قصرشیرین

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، پژمان فتاح پور، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قصرشیرین با اشاره به پایش مستمر زیستگاه‌های طبیعی در شهرستان قصرشیرین، اظهار کرد: زیستگاه های طبیعی، تالاب ها و روستاهای محل استقرار پرندگان مهاجر با توجه به گرمسیر بودن این شهرستان مرزی به طور مرتب نظارت و پایش می شود.

وی افزود: این امر با همکاری و مشارکت بسیار خوب محیط زیست با این شبکه دامپزشکی محقق شده است.

پایش مستمر زیستگاه‌های طبیعی در شهرستان قصرشیرین

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قصرشیرین تصریح کرد: با سرد شدن هوا، پایش های مراقبتی بر تالاب ها و همچنین مجتمع ماهیان گرمابی با توجه به کوچ پرندگان در قشلاق برای مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این شهرستان انجام می شود.

فتاح پور اضافه کرد: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بین پرندگان و انسان مشترک است و در مواردی به سایر پستانداران نیز از طریق تماس مستقیم و غیرمستقیم با پرنده آلوده منتقل می شود.

وی ادامه داد: این اداره با توجه به شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و احتمال سرایت ویروس به طیور روستایی و صنعتی ضمن پایش مستمر مناطق تحت مدیریت آمادگی کامل را برای مقابله با کانون‌های احتمالی در دستور کار دارد.

پایش مستمر مناطق حساس در دستور کار است

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قصرشیرین خاطرنشان کرد: مهم ترین اقدام های انجام شده برای مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان شامل تشکیل کارگاه آموزشی مشترک با شبکه بهداشت، دامپزشکی و اداره شیلات، تشکیل کمیته های تخصصی با ادارات مذکور برای بازدید و پایش مناطق، هماهنگی با ادارات و ارگان های نظامی مستقر در مناطق جهت اعلام موارد مشکوک درخصوص مرگ پرندگان است.

فتاح پور افزود: با توجه گزارش های مردمی مبنی بر وقوع تلفات در بین پرندگان خوشبختانه تاکنون موردی از این بیماری گزارش نشده و در مواردی تلفات بر اثر سرما زندگی رخ داده  است.

وی یادآور شد: از آحاد مردم میخواهم در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک از مرگ و میر پرندگان مراتب را با این اداره گزارش یا به سامانه ۱۵۴۰ اعلام نمایند.

جلوگیری از اسهال در بره‌های شیرخوار چگونه است؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، مراعات دقیق اصول بهداشتی یکی از مهم‌ترین اصول پیشگیری از بروز اسهال در بره‌های شیرخوار است و همواره تعداد زیادی از فعالان صنعت پرورش دام و طیور از این روش برای جلوگیری از آسیب اقتصادی استفاده می‌کنند.

در حقیقت شرایط بره زایی کثیف، زمینه بروز بسیاری از مشکلات بالقوه در روند سلامتی گونه حیوانی را مهیا می‌کند و اسهال باکتریایی می تواند با آنتی بیوتیک ها و مایعات و الکترولیت ها درمان شود.

همچنین مصرف بیش از حد شیر نیز در بره ها می تواند منجر به اسهال تغذیه ای یا اسهال غیر عفونی در بره ها شود و به علاوه واکسن های تجاری نیز برای اسهال های E. coli و کلستریدیوم پرفرنژنس تیپC   وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments