ویزیت رایگان دام و طیور شهرستان‌های محروم توسط کارشناسان دامپزشکی

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی به نقل از ایسنا، دکتر عادل بصیری‌محمدپور، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد با اشاره به ویزیت رایگان دام و طیور شهرستان‌های محروم توسط کارشناسان دامپزشکی،اظهار کرد: در دهه مبارک فجر امسال خدمات مختلفی به‌صورت رایگان به دامداران سطح شهرستان ارائه می‌شود.

وی افزود: یکی از این خدمات ارائه شده به واحدهای روستایی، واکسیناسیون فراگیر و به‌صورت رایگان به دام‌های سنگین علیه بیماری‌های تب برفکی، نیوکاسل طیور بومی و سم پاشی و ضدعفونی در سطح روستاهای مناطق مرزی و محروم  است.

ویزیت رایگان دام و طیور شهرستان‌های محروم توسط کارشناسان دامپزشکی

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد تصریح کرد: کلاس‌های آموزشی ترویجی دامپزشکی ویژه مددجویان کمیته امداد، صنوف عرضه کننده فرآورده های خام دامی و سایر اقشار مختلف در دهه فجر برگزار شده است.

وی اضافه کرد: در این دهه دامپزشکی شهرستان با سرکشی‌ از مناطق محروم، خدمات‌رسانی رایگان را نیز در زمینه دامپزشکی به این مناطق در حال ارائه دارد.

بصیری محمدپور ادامه داد: ویزیت رایگان دام و طیور توسط کارشناسان این اداره در سطح روستاهای محروم و کمتر توسعه یافته شهرستان با هماهنگی انجام شده در شیفت صبح صورت می‌گیرد و در حال انجام است.

سرکشی از مناطق محروم توسط کارشناسان دامپزشکی

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد خاطرنشان کرد: اداره دامپزشکی اسدآباد همواره حمایت از رفاه و آسایش مردم در راستای ارتقاء بهداشت عمومی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی یاد آور شد: هر گونه سهل انگاری و اهمال در بهداشت عمومی، سلامت جامعه را به خطر خواهد انداخت که در همین رابطه دامپزشکی اسدآباد هیچ گونه چشم پوشی در زمینه اهمال سلامت جامعه را پذیرا نیست.

راه‌های سرایت بیماری مارک به طیور چیست؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد ویروس مارک از راه تنفس وارد بدن طیور شده و در مدت زمان سه الی پنج روز سیستم لنفاوی بدن طیور( مانند طحال و تیموس و  مغز استخوان) را مورد حمله قرار می‌دهد.

در حقیقت این ویروس باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن طیور شده و با تضعیف سیستم ایمنی پرنده و گسترش ویروس در کل بدن طیور تلفات در گله شیوع پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments