واگذاری امور تصدی‌گری به تشکل‌های صنعت طیور در مازندران

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی به نقل از ایسنا، محمدعلی یدالهی، مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران با اشاره به واگذاری امور تصدی‌گری به تشکل‌های صنعت طیور در مازندران ،اظهار کرد: استفاده حداکثری از ظرفیت واحدهای طیور استان باعث شد مرغداران از ظرفیت‌های اسمی واحدهای خود نهایت استفاده را داشته باشند تا تولید را افزایش دهند.

وی افزود: اعطای تسهیلات بانکی در قالب اصلاح ساختار و سرمایه در گردش است که جزو سیاست‌های صنعت طیور است و برای این موارد برنامه‌ریزی لازم صورت خواهد گرفت.

واگذاری امور تصدی‌گری به تشکل‌های صنعت طیور در مازندران

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران تصریح کرد: واگذاری امور تصدی‌گری به تشکل‌های صنعت طیور یکی از مواردی است که در این استان اجرایی شده و با اجرایی شدن سامانه‌ مدیریت اطلاعات صنعت طیور (سماصط) که مرتبط با صنعت طیور است، تنظیم بازار و ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا و رصد تولید در حلقه‌ها و ساماندهی واحدهای غیرمجاز براحتی انجام می شود.

وی اضافه کرد: این سامانه به شفافیت تولید جوجه یکروزه کمک می‌کند و اتصال بین بهره‌برداران صنعت طیور است.

یدالهی افزود: طرح کاهش سن و وزن کشتار در این سامانه کمک کننده است تا طرح ملی کاهش سن کشتار اجرایی شود زیرا پارامترهایی که در این سامانه مشاهده می‌شود مربوط به درصد تلفات، وزن مرغ تولیدی، شروع دوره جوجه‌ریزی و طول دوره پرورش است که کمک می‌کند مدیریت کاهش سن و وزن کشتار در راستای استانداردسازی محصول انجام شود.

صنعت طیور یک صنعت بهم‌تنیده‌ است

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران با بیان اینکه صنعت طیور یک صنعت بهم‌تنیده‌ است، خاطرنشان ساخت: در صنعت طیور به دنبال تولید صادرات محور هستیم و به همین منظور ۲۲۰ واحد مرغ مادر به ظرفیت ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه در استان وجود دارد که ۷۰ درصد این ظرفیت در گردونه تولید قرار دارد و می‌تواند سالانه ۵۷۳ میلیون قطعه جوجه یکروزه تولید کند.

وی افزود: سال گذشته ۱۳۷ میلیون قطعه جوجه در استان تولید شد که توان تولید ۴۴۰ میلیون قطعه مازاد جوجه یکروزه داریم که باید نسبت به صادرات آن اقدام شود.

یدالهی یادآور شد: با توجه به ظرفیت ۳۹.۵ میلیون قطعه‌ای که به عنوان ظرفیت اسمی در صنعت طیور است اگر از این ظرفیت به صورت کامل استفاده شود توان تولید ۴۰۰ هزار تن گوشت مرغ آماده طبخ داریم که ۳۰۰ هزار تن آن مازاد تولید است و می‌توان شرایط را برای صادرات به خارج از کشور آماده کرد.

صادرات جوجه یک‌روزه آزاد است؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، بر اساس بخشنامه‌ای که از سوی سازمان گمرکات کشور در تاریخ 29 بهمن‌ماه سال 1398 به فعالان صنعت پرورش دام وطیور ابلاغ شد، ممنوعیت صادرات جوجه یکروزه، پولت تخم گذار و تخم مرغ نطفه‌دار برای فعالان اقتصادی این صنعت لغو شد و پرورش‌دهندگان می‌توانند با شناسایی دقیق بازارهای هدف نسبت به صادرات محصولات خود اقدام کنند.

قابل ذکر است این بخشنامه از سوی مدیرکل دفتر صادرات گمرک به گمرکات اجرایی سراسر کشور ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments