واکسیناسیون 49 هزار طیور در فیروزکوه

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان فیروزکوه گفت: بیش از 49 هزار دام و طیور در این شهرستان مورد واکسیناسیون رایگان قرار گرفته اند.

به گزارش واحد خبر پایگاه اطلاعرسانی رسمی آرش کرمانی به نقل از فارس، محسن حمیدی در تشریح فعالیت 6 ماهه اداره دامپزشکی شهرستان فیروزکوه، گفت: در 6 ماهه ابتدایی سال جاری بیش از 500 هزار راس دام سبک علیه بیماری‌های مهم استراتژیک سازمان اعم از آبله، شاربن، تب برفکی،بروسلوز و تی‌پی‌آر به صورت رایگان واکسیناسیون شده اند.

وی افزود: سه مرحله واکسیناسیون نیوکاسل طیور بومی هم به صورت کاملا رایگان در این شهرستان صورت پذیرفته است.

حمیدی با اشاره به صدور بیش از 200 گواهی رسمی حمل و نقل قرنطینه برای عشایر ایران در 6 ماهه ابتدایی سال 99، تصریح کرد: از حدود ۲۵ واحد پرورش دام و طیور در سطح شهرستان فیروزکوه، 19 واحد هم اکنون فعال است و در هر دوره تعیین شده بیش از 200 قطعه مرغ گوشتی را روانه بازار می‌نمایند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان فیروزکوه اضافه کرد: حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ گواهی حمل طیور برای کشتارگاه‌های مجاز در بازه زمانی مذکور از سوی این اداره صادر شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این مسائل بحث بهداشت شهروندان و تأمین بهداشت فرآورده‌های خام دامی نیز مطرح است که با توجه به استقرار مسؤول بهداشتی اداره دامپزشکی شهرستان فیروزکوه در کشتارگاه شهرداری به صورت رایگان نظارت بهداشتی در این کشتارگاه انجام می‌شود همچنین بر واحدهای عرضه گوشت مانندقصابی‌ها و فروشگاه‌های عرضه مواد پروتئینی نظارت بهداشتی وجود دارد.

وی یادآور شد: قطعا سلامت شهروندان فیروزکوه خط قرمز این اداره است و دامپزشکی شهرستان فیروزکوه برای این مسئله هر آنچه که در توان خود و حتی بیشتر از آن انجام می‌دهد.

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments