واردات نهاده‌های دام و طیور از طریق چابهار، هزینه حمل را کاهش می‌دهد

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، سیامک سرابندی، مدیر اداره کل پشتیبانی امور دام استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه واردات نهاده‌های دام و طیور از طریق چابهار، هزینه حمل را کاهش می‌دهد،اظهار کرد: ۶۵ هزار تن جو دامی خریداری شده توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور در بندر شهید بهشتی چابهار پهلو گرفت و عملیات تخلیه و دپوی آن آغاز شد.

وی افزود: این نهاده‌های دامی به منظور تامین نیاز دامداران کشور و تکمیل ذخایر استراتژیک توسط یک فروند کشتی وارد بندر چابهار شد.

واردات نهاده‌های دام و طیور از طریق چابهار، هزینه حمل را کاهش می‌دهد

مدیر اداره کل پشتیبانی امور دام استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: واردات نهادهای دامی از طریق بندر چابهار علاوه‌بر کاهش هزینه حمل نهاده‌ها به استان‌های جنوبی و جنوب شرقی کشور رونق و استفاده از ظرفیت‌های ایجاد شده در این بندر استراتژیک را فراهم می‌سازد.

سرابندی اضافه کرد: با موافقت مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور، واردات نهاده دام و طیور از طریق بندر چابهار ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: بندر چابهار با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه هشت و نیم میلیون تن مقصد جدید ورود کالاهای اساسی کشور است به‌طوریکه هم‌اینک رفت‌وآمد و پهلوگیری کشتی‌های حامل انواع کالای اساسی رواج دارد.

واردات نهاده‌های دام و طیور از چابهار ادامه دارد

مدیر اداره کل پشتیبانی امور دام استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: با همت و توجه دولت و ورود به موقع کالا در شرایط تحریم و بحران ویروس کرونا هیچ کمبودی درکشور احساس نخواهد شد.

وی یادآور شد: حمل و جابه‌جایی کالا با حجم زیاد تاثیر شگرفی در اشتغالزایی بخش حمل و نقل منطقه داشته است.

سرابندی افزود: بندرچابهار به دلیل دسترسی به آب‌های آزاد بین المللی از طریق اقیانوس هند از موقعیت استراتژیک در کریدورهای بین‌المللی برخوردار بوده و یکی از مهمترین بنادر ایران و با صرفه‌ترین مسیر برای صادرات، واردات و ترانزیت کالا محسوب می‌شود.

کنترل بیماری لارنگوتراکئیت در طیور چگونه ممکن است؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی، تحقیقات استاندارد دانشمندان علوم پزشکی در حوزه بیماری‌های شاخص و زیان‌بار دام و طیور نشان می‌دهد کنترل بیماری لارنگوتراکئیت که هرساله ضربه اقتصادی قابل توجهی به فعالان صنعت پرورش طیور وارد می‌کند، از طریق واکسیناسیون ممکن است.

در این زمینه دو نوع واکسن استاندارد وجود دارد که استفاده از واکسن لارنگوتراکئیت چشمی نسبت به واکسن کلوآک بیشتر در میان فعالان صنعت پرورش طیور رایج است.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments