نیازی به واردات تخم مرغ نداریم

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی به نقل از ایسنا، علی صفر ماکنعلی، رئیس سازمان دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه نیازی به واردات تخم مرغ نداریم ،اظهار کرد:در ۹ماهه ابتدای سال بیش از ۶۵هزارتن صادرات تخم مرغ وبیش ۳۵ هزارتن صادرات گوشت مرغ داشتیم.

وی افزود: این در حالیست که زمانی واردکننده تخم مرغ و گوشت مرغ بودیم و اکنون نیازی به واردات تخم مرغ نداریم.

نیازی به واردات تخم مرغ نداریم

رئیس سازمان دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: براساس آمارها جمعیت گاو و گوساله در کشور در سال  ۱۳۹۳ ، ۴ میلیون ۲۳۰هزار راس بود که در سال ۱۳۹۹ این رقم به پنج میلیون و ۴۱۰هزار راس رسیده است.

وی اضافه کرد: این نشان می دهد که با افزایش در این بخش مواجه شدیم. جمعیت گوسفند و بزه و بره  نیز در حال حاضر ۶۳میلیون و ۲۵۰ هزار راس است که نسبت به سال ۹۷  بیش از ۱۰ میلیون راس افزایش پیدا کرده است.

ماکنعلی ادامه داد: برای اولین بار در کشور برنامه ملی کنترل باقی مانده های  عسل، شیر و فرآورده های لبنی، گوشت مرغ  و تخم مرغ را عملیاتی کردیم و امیدواریم با اعتبار بخشی به آزمایشگاه توسط شرکت های بین المللی شرایط حضور محصولات و فرآورده های خام دامی را در بازارهای بین المللی فراهم کنیم.

افزایش جمعیت دام و طیور کشور

رئیس سازمان دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: در رابطه با کنترل بیماری تب برفکی سه بخش درنظر گرفته شده است. بخش اول واحدهای صنعتی است که سازوکار برنامه سازمان دامپزشکی واکسیناسیون به روش آماده باش است.

وی یادآور شد: در تمامی واحدهای صنعتی افراد مورد تایید سازمان می توانند واکسن را از مراکز مجاز تحویل بگیرند و در قالب سیاست سازمان دامپزشکی استفاده کنند و ما نیز نظارت بر کارایی واکسنها خواهیم داشت.

ماکنعلی افزود: در گاوداری های شیری کاهش تب برفکی در ۱۵سال اخیر رکورد زده است و شیر و فرآورده های لبنی  تولید شده در کشور استانداردهای اوراسیا را به دست آورده و  این محصولات صادر می شوند.

پیشگیری از ابتلای طیور به آنفلوآنزای فوق حاد چگونه است؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی، باتوجه به اینکه واکسیناسیون به تنهایی نمی تواند ایمنی درصد ایجاد نماید، بنابراین رعایت نکات بهداشتی و قرنطینه ای زیر اهمیت دارد:

  • پاکسازی و ضدعفونی سالن قبل از جوجه ریزی
  • اقدام به جوجه ریزی با مشورت شبکه دامپزشکی منطقه
  • تهیه دان قبل از جوجه ریزی و از منابع غیرآلوده
  • تهیه جوجه را از منابع مطمئن و عاری از آلودگی و جدا سازی جوجه های وازده در بدو ورود
  • تأمین شرایط محیطی مناسب از جمله تهویه ،دما و رطوبت
  • کاهش تردد افراد مختلف

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments