نهاده مورد نیاز پرورش شتر مرغ با ارز 4200 تومانی تامین می‌شود

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی به نقل از ایسنا سام مردانی، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نهاده مورد نیاز پرورش شتر مرغ با ارز 4200 تومانی تامین می‌شود، اظهار کرد: پرورش شترمرغ یکی از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی است.

وی افزود: متقاضیان و سرمایه‌گذاران برای محل اجرای طرح می‌توانند با استفاده از اراضی ملی یا مستثنیات  پیگیر طی مراحل اخذ مجوز از سازمان نظام مهندسی  کشاورزی استان باشند.

نهاده مورد نیاز پرورش شتر مرغ با ارز 4200 تومانی تامین می‌شود

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: طرح فوق جزء طرح‌های اولویت‌دار برای ارائه مجوز و پرداخت تسهیلات بانکی در مجموع وزارتخانه و استان به‌حساب می‌آید.

مردانی اضافه کرد: تداد هفت مورد مزرعه فعال پرورش شترمرغ در استان وجود دارد.

وی ادامه داد: یک مزرعه توام ( پرواری و مولد) در شهرستان سامان فعالیت داشته و دیگر مزارع در شهرستان‌های شهرکرد، فارسان، لردگان، بروجن و …  در حال فعالیت و بهره برداری هستند.

به ازای هر 100 قطعه شترمرغ، 7 هزار متر مربع زمین لازم است

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: پرورش شترمرغ به آشیانه مختصر و زمین تقریبا وسیع نیاز دارد.

مردانی افزود: به ازای هر ۱۰۰ قطعه حداقل حدود ۷۰۰۰ متر مربع زمین مورد نیاز است.

وی یادآور شد: نهاده دام و طیور با ارز دولتی( ۴۲۰۰ تومانی) به این صنعت و مجموع بخش  دام و طیور اختصاص داده می‌شود.

درمان آنفلوآنزای مرغی در طیور چگونه است؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، متخصصان علوم دامپزشکی براین باور اند که آنفولانزا درمان به خصوصی نداشته و در صورت تایید آلودگی پرنده به ویروس آنفولانزا لازم است تمام پرندگانی که تا شعاع یک کیلومتری زندگی می کنند معدوم شود تا از انتشار بیماری جلوگیری شود.

ماشین های انتقال کود، دان و غذا و تجهیزات مرغداری ها هم می توانند عامل انتشار ویروس آنفولانزا باشند اما می‌توان با بررسی دقیق آنها در صورت وجود آلودگی، آن را به موقع تشخیص داد.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments