نهاده‌های دامی به صورت خام در اختیار دامداران قرار نمی‌گیرد

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، محمدرضا قلی پور، مدیر اداره کل امور عشایر استان خراسان شمالی با بیان اینکه نهاده‌های دامی به صورت خام در اختیار دامداران قرار نمی‌گیرد، اظهار کرد: امسال نهاده های دامی به صورت خام در اختیار دامداران قرار نمی گیرد بلکه به منظور افزایش بهره‌وری تبدیل به کنسانتره و سپس در اختیار آنان قرار می گیرد.

وی افزود: کاهش هزینه های تولید و دسترسی بیشتر خانواده ها به علوفه دستی از دیگر اهداف فراوری نهاده ها به کنسانتره است.

نهاده‌های دامی به صورت خام در اختیار دامداران قرار نمی‌گیرد

مدیر اداره کل امور عشایر استان خراسان شمالی تصریح کرد: علاوه بر این میزان، ماهانه هزار و ۶۰۰ تن کنسانتره برای تغذیه دستی بین خانوارهای عشایری کوچرو این استان توزیع می‌شود که از طریق سازمان جهاد کشاورزی استان تامین شده است.

قلی پور اضافه کرد: مراتع مراوه تپه استان گلستان نیز تا حدودی خوراک دام ها را تامین نمی کند.

وی ادامه داد: به همین منظور هزار تن نهاده نیز برای دامدارانی که در قشلاق به سر می برند در نظر گرفته شده است تا به این قشر مولد کمک شود.

تامین خوراک دام از مراتع استان گلستان

مدیر اداره کل امور عشایر استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: نهاده های دامی با قیمت هر کیلوگرم ۳۰ هزار ریال دراختیار دامداران عشایری قرار می گیرد که با بازار آزاد تفاوت زیادی دارد.

قلی پور افزود: در تامین نهاده های دامی برای عشایر مشکلی نداریم اما به علت قیمت بالای گوشت در فروشگاه ها و قصابی ها سرانه مصرف گوشت قرمز در استان پایین آمده است.

وی یادآور شد: پایین آمدن درآمد خانوار ها و مشکلات اقتصادی پیش آمده از ناحیه ویروس کرونا باعث کاهش خرید گوشت قرمز گوسفندی در سبد خانوار ها شده است.

تشخیص بیماری کوکسیدیوز در طیور چگونه است؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی، تحقیقات مرتبط با بروز این بیماری در برخی از طیور در کشورهای جهان نشان می‌دهد، تشخیص ابتلای پرندگان به این بیماری بسته به نژاد پرنده و سن ابتلا، عوارض مختلفی دیده می شود که از بی اشتهایی، اسهال موکوئیدی و خونی، کاهش وزن، ژولیدگی پرها، کم خونی و خواب آلودگی می شود.

بر این اساس در هنگام ابتلای مرغ به این بیماری، رنگ تاج و ریش کم رنگ می شود.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments