موردی از آنفلوآنزای فوق حاد طیور در نطنز گزارش نشده است

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی به نقل از ایسنا، سیامک رضوان، سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان نطنز استان اصفهان با بیان اینکه موردی از آنفلوآنزای فوق حاد طیور در نطنز گزارش نشده است،اظهار کرد: تا این لحظه هیچ موردی از ابتلای پرندگان به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در شهرستان نطنز مشاهده نشده است.

رضوان اضافه کرد: پایش روزانه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مکان‌های نگهداری مرغ‌های تخم‌گذار و گوشتی و در استخرها و زیستگاه‌های پرندگان انجام می‌شود.

موردی از آنفلوآنزای فوق حاد طیور در نطنز گزارش نشده است

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان نطنز استان اصفهان تصریح کرد: تا این لحظه موردی از ابتلا به این بیماری مشاهده نشده است.

رضوان اضافه کرد: اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از سرایت این بیماری توسط شبکه دامپزشکی، با همکاری مسئولان دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در دست انجام است.

وی ادامه داد: برگزاری کلاس‌های آموزش، همکاری با مدیریت بحران با حضور فرماندار، آموزش گروه‌های هدف و اطلاع‌رسانی‌های لازم در زمینه بیماری از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه بوده است.

اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع آنفلوآنزا انجام شده است

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان نطنز استان اصفهان خاطرنشان کرد: در راستای انجام وظایف ذاتی سازمان دامپزشکی کشور به عنوان متولی بخش بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، اقدام به اجرای طرح واکسیناسیون طیور بومی در سطح شهرستان نطنز کردیم.

وی یادآور شد: با اجرای دو فاز تابستانه و پائیزه واکسیناسیون طیور بومی در سال جاری با واکسن مقاوم به حرارت و غیر بیماری‌زای تولید داخل، تعداد ۴۵ هزار و ۴۵۰ قطعه طیور در سطح روستاهای شهرستان نطنز علیه بیماری نیوکاسل واکسینه شدند.

تاثیر بیماری مارک بر طیور چگونه است؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، اثرات بیماری مارک بر اندام های مختلف طیور متفاوت است و بر اساس تحقیقات به سه دسته زیر تقسیم می‌شوند:

  • سیستم عصبی: مشکلات عصبی که باعث بروز سندروم کند شدن رشد جوجه، سکته و فلجی زود گذر و همین‌طور فلجی طولانی مدت پاها، بالها و چشم می شود
  • بافتهای احشایی: تورم  و تومور در قلب، تخمدان، بیضه ها، ماهیچه ها و شش ها
  • پوست: تورم فولیکول های پر

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments