ممنوعیت خروج دام از استان لرستان بدون مجوز دامپزشکی

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، مصطفی زبردست با اشاره به ممنوعیت خروج دام از استان لرستان ، اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ای با ناجا برای خروج دام و طیور زنده از استان لرستان منعقد شده است.

وی افزود: بر اساس مفاد صریح این تفاهمنامه هرگونه خروج دام و طیور زنده از استان لرستان مستلزم مجوز رسمی سازمان دامپزشکی است.

ممنوعیت خروج دام و طیور از استان لرستان بدون مجوز دامپزشکی

مدیرکل دامپزشکی استان لرستان، خاطرنشان کرد: باتوجه به شرایط قرنطینه و شیوع گسترده ویروس کرونا در استان مقرر شده هرگونه جابجایی دام و طیور زنده نیازمند گواهی رسمی حمل از اداره کل دامپزشکی استان لرستان باشد.

زبردست اضافه کرد: بر اساس تفاهمنامه منعقد شده میان ناجا و دامپزشکی، نیروی انتظامی با متخلفان موارد مذکور برخورد جدی خواهد داشت.

وی ادامه داد: سالانه بیش از 29 هزار تن گوشت قرمز در استان لرستان تولید می‌شود.

9 هزار تن گوشت قرمز مازاد بر نیاز در استان تولید می‌شود

مدیرکل دامپزشکی استان لرستان تصریح کرد: از میزان گوشت قرمز تولیدی در استان بیش از 20 هزارتن مورد مصرف داخلی قرار می‌گیرد.

زبردست افزود: 9 هزارتن از میزان تولید گوشت قرمز در استان لرستان مازاد بر نیاز عموم است.

وی با اشاره به آمار تولید بیش از 70 هزار مرغ در استان لرستان، یادآور شد: در حدود 20 هزار تن از حجم مرغ‌های تولید شده در استان نیز مازاد بر نیاز است.

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، استان لرستان از دیرباز یکی از مهم‌ترین منابع تامین گوشت و مرغ مورد نیاز جامعه در ایران بوده و هرساله برخی از استان‌ها که به صورت تصادفی دچار کمبود عرضه در بازار می‌شدند برای تامین نیاز خود در حوزه دام و طیور از تولیدات این استان استفاده می‌کرده‌اند.

بر این اساس با توجه به افزایش ناگهانی قیمت هر کیلو مرغ گرم در بازار و محدودیت‌های بانک مرکزی برای تامین ارز نهاده‌های دامی به نظر می‌رسد ممنوعیت خروج دام و طیور از استان لرستان بدون مجوز دامپزشکی، مزید بر علت شود تا قیمت مرغ و دیگر اقلام پروتئینی روند افزایشی را تجربه کنند.

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments