مصرف بیش از 100 هزارتن نهاده‌دامی در مرغداری‌های بوشهر

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، افشین قطبی، معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر با اشاره به مصرف بیش از 100 هزارتن نهاده‌دامی در مرغداری‌های بوشهر ،اظهار کرد: این نهاده‎ها شامل ۳۰ هزار و ۳۰۰ تن ذرت، ۱۶ هزار و ۶۰۰ تن سویا و چهار هزار و ۶۰۰ تن جو به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان از طریق سامانه بازارگاه در اختیار سه هزار متقاضی قرار گرفت‎.

وی افزود: در آبان ماه سال جاری نیز هشت هزار و ۲۰۰ تن نهاده دامی در استان بوشهر توزیع شد که ۶ هزار و ۷۰۰ تن آن برای تامین نیاز مرغداران بود.

مصرف بیش از 100 هزارتن نهاده‌دامی در مرغداری‌های بوشهر

معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: سال گذشته ۲۲ میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های استان بوشهر انجام شد که با توجه به مصرف هر مرغ در سال گذشته مرغداری‎های استان بوشهر ۱۰۰ هزار تن نهاده دامی شامل کنجاله سویا و ذرت مصرف کردند.

قطبی اضافه کرد: در سال جاری نیز تاکنون ۱۲ میلیون و ۸۴۶ هزار قطعه جوجه ریزی در این استان انجام شده‌است.

وی ادامه داد: توزیع نهاده‎های دامی در سال‎های گذشته در جایی ثبت نمی‎شد.

توزیع نهاده های دامی در سال‌های گذشته ثبت نمیشد

معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر خاطرنشان کرد: سامانه بازارگاه که از امسال فعال شده شفافیت عمده آن این است که تمام فعالیت‏‌های این حوزه را ثبت می‎کند.

قطبی افزود: از ابتدای آبان ماه این سامانه به هفت دستگاه از جمله گمرک، جامع انبارها و دامپزشکی متصل شده‌است.

وضعیت بیماری بروسلوز در ایران چگونه است؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، اطلاعات دریافت شده از سوی مراجع پزشکی و دامپزشکی در جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهد، بیماری بروسلوز از دیر باز در کشور ما وجود داشته و هرساله تعداد نامحسوسی از دام‌های فعالان صنعت پرورش دام و طیور کشور از طریق ابتلا به این بیماری از بین می‌روند.

قابل ذکر است که به سبب ایجاد سقط جنین در دام و ابتلا انسان به بیماری تب مالت در سال های اخیر متوجه افزایش رشد بی سابقه این بیماری در سطح کشور شده ایم.

البته با اقدامات وسیع و مؤثر سازمان دامپزشکی در جهت کنترل این بیماری، ابتلا انسانی و خسارات دامی در سال‌های اخیر تا حد زیادی کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments