مرغی که ماحصل دریافت نهاده دولتی است حتما باید ردیابی شود

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی به نقل از ایسنا، صدیقه کاظمی نیا، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمان با بیان اینکه مرغی که ماحصل دریافت نهاده دولتی است حتما باید ردیابی شود، اظهار کرد: مسئولین فنی کشتارگاه ها بازوان توانمند اداره کل دامپزشکی هستند که وظیفه مهم نظارت بر سلامت فراورده های خام دامی را برعهده دارند.

وی افزود: مسئولین فنی به منظور جلوگیری از عدم اخلال در مرغ عرضه شده به بازار(تنظیم بازار) این امر را با حساسیت در اولویت قرار دهند.

مرغی که ماحصل دریافت نهاده دولتی است حتما باید ردیابی شود

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمان تصریح کرد: اگر بین طیور کشتار شده و طیور دارای مجوز کشتار تفاوت وجود داشته باشد، این عدم تطابق به منزله تحویل مرغ به صورت غیر قانونی تلقی شده و اداره کل دامپزشکی، مسئولین فنی را به عنوان ناظر نهایی می شناسد.

کاظمی نیا اضافه کرد: ماشین هایی که به صورت غیرمجاز طیور را به کشتارگاه حمل می کنند نیاز است که صورت جلسه شده، تعداد کشتارشان ثبت و این امر به اداره کل دامپزشکی اطلاع داده شود تا این اداره کل با استانی که اجازه فعالیت به آن ماشین داده در این خصوص مکاتبه نماید.

وی ادامه داد: مرغی که ماحصل دریافت نهاده دولتی است حتما باید ردیابی شود.

دامپزشکی یکی از دستگاه‌های مسئول در زمینه عرضه مرغ است

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمان خاطرنشان کرد: دامپزشکی یکی از دستگاه هایی است که به همراه استانداری(ستاد تنظیم بازار)، وزارت صمت و اتحادیه تعاونی مرغداران مسئول مرغ عرضه شده به بازار است.

وی افزود: نیاز است مسئولین فنی، مسئولین کشتارگاه ها را مجاب کنند که گریدبندی دقیق کشتارگاه ها را انجام دهند زیرا اگر این امر انجام نشود از فعالیت انها جلوگیری بعمل خواهد آمد.

کاظمی نیا یادآور شد: با ورود رسمی به طرح ارتقای بهداشتی گوشت مرغ، در صورت عدم گریدبندی کشتارگاه ها، اجازه توزیع مرغ به آنها داده نخواهد شد.

تشخیص بیماری کلی باسیلوز چگونه است؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، تحقیقات دانشمندان در حوزه علوم دامپزشکی نشان می‌دهد طیور مبتلا به بیماری کلی باسیلوز در این حالت بی حال شده و بسیار بی اشتها می شوند.

قابل ذکر است در صورت ابتلای جوجه درون تخم به کلی باسیلوزیس، کیسه زرده متلاشی شده و ناف ورم می‌کند و سبب تلف شدن جوجه می شود.

در حقیقت اگر باکتری اشریشیا کلای از طریق تنفس (مثلا گرد و غبار آلوده به باکتری) وارد بدن پرنده شود، سیستم تنفسی را درگیر می کند در این حالت تنفس پرنده سخت و دشوار می شود. کیسه های هوایی ضخیم می شوند و عفونت تنفسی پدید می آید.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments