مردم ترجیح می‌دهند از مرغ زنده استفاده کنند

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی به نقل از ایسنا، ناصر نجیب زاده، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان با بیان اینکه مردم ترجیح می‌دهند از مرغ زنده استفاده کنند، اظهار کرد: تولید مرغ در کوهدشت یک میلیون و ۷۵۰ هزار قطعه معادل حدود ۱۱هزار تن است.

وی افزود: در این خصوص ظرفیت خوبی برای فروش به سایر استان ها محسوب می شود.

مردم ترجیح می‌دهند از مرغ زنده استفاده کنند

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان تصریح کرد: کوهدشت ۱۵ درصد از تولید گوشت مرغ لرستان را تامین می‌کند و سومین شهرستان از لحاظ میزان تولید این ماده پروتئینی است.

نجیب زاده اضافه کرد: درحالی که مرغ کشتارگاهی به میزان کافی در کوهدشت موجود است، اما مردم ترجیح می‌دهند از مرغ زنده استفاده کنند.

وی ادامه داد: مردم باید به مصرف گوشت مرغ در قالب ظرفیت کشتارگاهی توجه و مرغ بسته‌بندی بهداشتی را تهیه نمایند.

مردم باید مرغ کشتارگاهی و بسته بندی تهیه کنند

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر، اداره دامپزشکی، فرمانداری و مهم‌تر از همه خود مردم باید همکاری کنند تا موضوع کشتار ساماندهی شود و مرغ بسته‌بندی شده در اختیار عموم قرار گیرد.

وی افزود: با وجود یک واحد کشتارگاهی صنعتی طیور در کوهدشت، آمادگی لازم برای تهیه مرغ کشتار شده بهداشتی با نظارت های لازم وجود دارد بنابراین نیازی به خرید مرغ زنده نیست.

نجیب زاده یادآور شد: بیش از ۶۲۰ واحد مرغداری در لرستان فعال است و میزان تولید و مصرف این ماده پروتئینی در استان به ترتیب حدود ۷۸ هزار و ۵۰ هزار تن است.

 زمان واکسینه شدن جوجه‌ها در مقابل نیوکاسل چه وقتی است؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی، جوجه های سالم بایست هرچه زودتر بین روزهای یکم تا چهارم زندگی در برابر این بیماری خطرناک که سالانه آسیب اقتصادی قابل توجهی به صنعت طیور وارد می‌کند، واکسینه شوند و تأخیر در واکسیناسیون اثرات واکسن را در هفته های دوم و سوم کاهش می دهد.

قابل ذکر است برخی از عفونت ها مانند مایکوپلاسما ممکن است واکنش واکسن را شدیدتر کند که در این موارد میتوان از واکسن های با ویروس کشته شده استفاده کرد.

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments