مردم از خرید مرغ خارج از بسته‌بندی مجاز اجتناب کنند

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی آرش کرمانی به نقل از ایسنا، امیرحسین بهداد، مدیر اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه مردم از خرید مرغ خارج از بسته‌بندی مجاز اجتناب کنند ، اظهار کرد: در صورت عدم رعایت ضوابط بهداشتی، مخاطرات بهداشتی متعددی می‌تواند در اماکن عرضه فرآوردهای خام دامی رخ دهد.

وی افزود: طی بازدیدهای منظم اکیپ‌های کنترل بهداشتی، ۹ واحد مرغ فروشی در سطح تبریز به علت تخلفات بهداشتی از جمله قطعه بندی غیرمجاز پس از دو مرحله اخطار کتبی با حکم دادستان و با حضور نماینده دادستان و نیروی انتظامی پلمب شد.

مردم از خرید مرغ خارج از بسته‌بندی مجاز اجتناب کنند

مدیر اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: طی ماه گذشته در استان، ۴۶ مورد تخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شده است.

بهداد اضافه کرد: مردم استان جهت پیشگیری و کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و طیور، باید از خرید مرغ خارج از بسته‌بندی مجاز اکیداً اجتناب کنند.

وی ادامه داد: مردم صرفاً از مرغ‌هایی که در کشتارگاه و زیر نظر ناظران بهداشتی دامپزشکی ذبح، بسته بندی و به بازار عرضه می‌شود، استفاده کنند.

مردم صرفاً از مرغ‌هایی  زیر نظر ناظران بهداشتی دامپزشکی ذبح می‌شود، استفاده کنند

مدیر اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی از مردم استان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی، مراتب را در سریع‌ترین زمان ممکن به ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها و یا از طریق شماره تلفن ۱۵۱۲ با کارشناسان دامپزشکی در میان بگذارند.

تاثیر بی‌آب شدن دام در ابتلا به آنتروتوکسمی چیست؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، در دسترس نبودن آب برای مدت طولانی یکی از مهم‌ترین عوامل ابتلای دام به بیماری آنتروتوکسمی است و هرساله تعداد زیادی از دام‌ها بر اثر این عامل به بیماری آنتروتوکسمی مبتلا می‌شوند.

در حقیقت علت اصلی تاثیر کم آب شدن گونه های دامی در روند ابتلای آنها به این بیماری این است که در اثر کم آبی حیوان خوراک کمی مصرف کرده و هنگامی که به آب می رسد، به‌طور ناگهانی مصرف خوراک را افزایش داده و این امر موجب عبور غذای هضم نشده از شکمبه به روده می شود.

بر این اساس منبع غذایی هضم نشده‌ای به روده ها که محل زندگی باکتری های کلستریدیوم است رسیده و این باکتری ها با استفاده از این منبع به سرعت رشد و تکثیر می کنند و تولید سم افزایش می یابد که باعث بروز بیماری خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments