مجوزهای لازم برای ساخت کارخانه نهاده دام و طیور صادر شده است

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاعرسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، اسماعیل بایبوردی، فرماندار شهرستان آران و بیدگل استان اصفهان با بیان اینکه مجوزهای لازم برای ساخت کارخانه نهاده دام و طیور صادر شده است، اظهار کرد: ساخت کارخانه خوراک دام در آران و بیدگل در حال پیگیری است و مجوزهای لازم برای راه‌اندازی این کارخانه در زمینی به مساحت نزدیک به پنج هزار مترمربع اخذ شد.

وی افزود: آران و بیدگل با توجه به فعالیت ۱۲ شرکت‌ تعاونی روستایی، کشاورزی و تولید روستایی با افزون بر ۱۵ هزار نفر عضو شهرستانی نمونه در حوزه تشکل‌های بخش کشاورزی و دامداری است.

مجوزهای لازم برای ساخت کارخانه نهاده دام و طیور صادر شده است

فرماندار شهرستان آران و بیدگل استان اصفهان تصریح کرد: در ۹ ماهه ابتدای سال‌ جاری بیش از ۹ هزار تن شیر به ارزش حدود ۳۲ میلیارد تومان و توزیع بیش از ۱۷ هزار تن نهاده دامی به ارزش حدود ۴۷ میلیارد تومان از سوی شرکت‌های تعاونی روستایی در این شهرستان انجام شده است.

بایبوردی اضافه کرد: طی ۹ ماهه سال‌جاری افزون بر یک‌هزار تن کود شیمیایی، حدود ۱۱ هزار لیتر انواع سم کشاورزی، ۳۱۰ تن بذر گندم، جو و ذرت بین کشاورزان و دامداران این شهرستان توزیع شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون در سطح یکهزار و ۸۰۰ هکتار برداشت مکانیزه غلات، ۸۷۵ هکتار طراحی و اجرای آبیاری تحت فشار و کم فشار در اراضی و مزارع شهرستان آران و بیدگل با همکاری تعاون روستایی و جهاد کشاورزی این شهرستان انجام شده است.

نوزیع 17 هزارتن نهاده دامی در 9 ماهه ابتدایی سال

فرماندار شهرستان آران و بیدگل استان اصفهان خاطرنشان کرد: مبارزه با آفات محصولات کشاورزی در ۹ هزار و ۲۰۰ هکتار، تولید محصول ارگانیک در ۱۹۰ هکتار، اجرای طرح مبارزه تلفیقی آفات در ۳۵۶ هکتار، و اجرای طرح‌های حفاظتی کشاورزی در ۷۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان آران و بیدگل صورت گرفته است.

بایبوردی افزود: اتحادیه و شرکت‌های تعاونی کشاورزی و دامداری شهرستان آران و بیدگل به همراه سایر شرکت‌های تعاونی روستایی، مباشر دریافت و توزیع ۴۰ تن کالای اساسی تنظیم بازار از ابتدای سال تاکنون بوده است.
وی یادآور شد: نقش تعاونی‌های روستایی در توسعه اقتصاد روستاها، کارآفرینی و اشتغال‌زایی روستاییان، ایجاد فرصت‌های شغلی و فرهنگ‌سازی برای اصلاح الگوی کشت مهم است.

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments