فعالیت 11 کشتارگاه صنعتی طیور در استان آذربایجان شرقی

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، امیرحسین بهداد، مدیر اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت 11 کشتارگاه صنعتی طیور در استان آذربایجان شرقی، اظهار کرد: این روند ادامه دار بوده و تلاش می شود همه کشتارگاه های استان بتوانند به بالاترین رتبه کشتارگاهی و رتبه تولید محصول در سطح کشور دست یابند.

وی بر بر ضرورت اهتمام مداوم بر تامین سلامت و کیفیت خدمات ارائه شده به شهروندان تاکید کرد.

فعالیت 11 کشتارگاه صنعتی طیور در استان آذربایجان شرقی

مدیر اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: با تلاش های شبانه روزی همکاران دامپزشکی، کشتارگاه های استان از نظر کیفیت و سطح بهداشتی از وضعیت خوبی برخوردار هستند.

بهداد اضافه کرد: در زمان کنونی در سطح استان ۱۱ کشتارگاه صنعتی طیور وجود دارد که از این تعداد یک کشتارگاه موفق به دریافت رتبه +A و ۲ کشتارگاه نیز موفق به دریافت رتبه A کشتارگاهی شده اند.

وی ادامه داد:  ۲ کشتارگاه دیگر نیز اقدام به تکمیل تجهیزات کشتارگاهی خود کرده اند تا بتوانند پس از ممیزی کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان رتبه A خود را دریافت کند.

720 واحد مرغداری در آذربایجان شرقی فعال است

مدیر اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در آذربایجان شرقی ۷۲۰ واحد مرغداری وجود دارد و این استان از قطب های تولید گوشت مرغ کشور محسوب می شود.

بهداد افزود: کشتارگاه هایی که دارای خط دو کشتاری باشند، محصولات تولیدی شان در درجه های «آ» و «آ مثبت» دسته بندی می شوند.

درمان بیماری برونشیت در طیور چگونه است؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، تحقیقات علوم دامپزشکی نشان می‌دهد از آنجا که این بیماری تنفسی است به راحتی می تواند از طریق تنفس به تمام گله منتقل شده و تلفات سنگینی در بر داشته باشد.

بر این اساس بهترین راه مبارزه با آن پیش گیری از ابتلای طیور به این بیماری خطرناک اقتصادی از طریق واکسیناسیون است.

البته یک سری دارو ها و آنتی بیوتیک هایی طبق تجویز دامپزشک نیز برای درمان کارساز خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments