ظرفیت 400 تنی تایباد در تولید گوشت شتر مرغ

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی به نقل از ایرنا، محمد میری، مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان تایباد استان خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت 400 تنی تایباد در تولید گوشت شتر مرغ ،اظهار کرد: هم اکنون ۷۸ واحد صنعتی و سنتی در شهرستان تایباد در پرورش دو نوع شتر مرغ پرواری و مولد فعالیت دارند.

وی افزود: این واحدهای فعال توانسته‌اند زمینه اشتغال بیش از ۲۰۰ نفر را به طور مستقیم فراهم کنند.

ظرفیت 400 تنی تایباد در تولید گوشت شتر مرغ

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان تایباد استان خراسان رضوی، تصریح کرد: واحدهای پرورش شترمرغ این شهرستان ظرفیت سالانه تولید ۳۰ هزار جوجه یک روزه را دارند.

میری اضافه کرد: هم‌اینک مقدمات صدور ۱۲ پروانه صنعتی در این زمینه در حال انجام است و ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات نیز سال گذشته برای احداث و توسعه سایت پرورشی شترمرغ به بانک‌های عامل معرفی شده است.

وی یادآور شد: با وجود این تعداد شتر مرغ، این شهرستان سالانه ظرفیت ۴۰۰ تن گوشت از این گونه جانوری را دارد.

5 درصد گوشت تولیدی به مصرف شهرستان تایباد می‌رسد

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان تایباد استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: پنج درصد گوشت تولید شده شتر مرغ در این شهرستان به مصرف داخلی رسیده و بقیه آن به بازارهای استان‌های تهران، اصفهان و یزد ارسال می‌شود.

وی افزود: ۷۰ درصد پرورش شتر مرغ در تایباد در بخش میان ولایت این شهرستان انجام می‌شود.

سودآوری پرورش شتر مرغ چقدر است؟

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی،پرورش شتر مرغ همچون دیگر رشته‌های تازه به سود رسیده صنعت پرورش دام و طیور در جهان مثل پرورش الاغ شیری و تولید قارچ و گل های تزیینی و کشاورزی یکی از روش‌های کم‌هزینه و اغلب پرسود برای رسیدن به درآمد قابل توجه از طریق فعالیت در صنعت پرورش دام و طیور است.

از سوی دیگر افزایش مصرف گوشت شتر مرغ در سال‌های گذشته از سوی خانواده‌های ایرانی موجب ایجاد مزیت اقتصادی در این صنعت شده و شتر مرغ به عنوان یک حیوان استراتژیک در صنعت پرورش دام و طیور شناخته می‌شود که می‌توان از گوشت تا پوست آن استفاده کرد و دور ریز بسیار ناچیزی دارد.

اطلاعات استاندارد صنعت پرورش دام و طیور نشان می‌‍دهد، شترمرغ در سن کشتار، ۳۵ تا ۴۵ کیلوگرم وزن دارد و صادرات پوست و گوشت شترمرغ به کشورهای مختلف دنیا از جمله روسیه، تاکنون سودآوری قابل توجهی برای تولید کنندگان ایرانی فعال در صنعت پرورش دام و طیور داشته است.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments