سویا در الگوی کشت استان فارس قرار خواهد گرفت

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی به نقل از ایسنا، حسین پژمان با اشاره به مزایای کشت متناوب گندم، اظهار کرد: سویا در الگوی کشت استان فارس قرار گرفت و افزایش حاصل‌خیزی خاک یکی از مهم‌ترین مزایای کشت متناوب گندم در زمین‌های کشاورزی است.

وی افزود: کاهش آفات و بیماری‌های گندم نیز یکی از مهم‌ترین مزایای کشت متناوب گندم در زمین‌های کشاورزی است.

حداکثر آب مورد نیاز برای کشت سویا، 5 هزار متر مربع است

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه سویا در الگوی کشت استان فارس قرار گرفت، تصریح کرد: حداکثر آب مورد نیاز گیاه سویا برای رشد مناسب پنج هزار متر مربع است.

پژمان اضافه کرد: گیاه سویا دوره رشد کوتاه‌تری نسبت به گیاهانی همچون ذرت، پنبه، چغندرقند و صیفی‌جات دارد.

وی با اشاره به لزوم تامین نیاز کشور در حوزه نهاده‌های دامی، ادامه داد: کاهش واردات نهاده‌های دامی، ضرورت تامین نهاده‌های دامی مورد نیاز پرورش دهندگان دام و طیور را تشدید کرده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کشاورزی خاطرنشان کرد: تحریم‌های ظالمانه ایالات متحده باعث شده دانه روغنی سویا در فهرست اولویت وزارت جهاد کشاورزی ثبت شود.

تامین نهاده‌های دامی دغدغه وزارت جهاد کشاورزی است

پژمان اضافه کرد: در حقیقت تامین نهاده‌های دامی به یک دغدغه اصلی برای مسئولان وزارت جهاد کشاورزی تبدیل شده است.

وی یادآور شد: با توجه به اقلیم مناسب استان فارس، امکان کشت سویا در نقاط مختلف فارس وجود دارد.

به گزارش واحد خبر پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی آرش کرمانی، بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی پژوهشگاه‌های کشاورزی و صنعت دام و طیور کشور فراگیر شدن کشت متناوب سویا به عنوان یک دانه روغنی مورد استفاده در روند تامین نهاده‌های دامی یک ضرورت صنعتی- کشاورزی محسوب می‌شود.

تعاریف استاندارد و علمی کشاورزی از سویا نشان می‌دهد این گیاه یک گیاه کاملا روغنی است که می‌توان از آن در مواردی همچون تغذیه انسان، علوفه و به عنوان کنجاله استفاده کرد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سویا که باعث شده تعداد زیادی از فعالان صنعت پرورش دام و طیور برای نهاده‌های دامی به سمت آن بروند، پروتئین بالای این دانه روغنی است.

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری:
مطالب زیر را حتما بخوانید
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments